Prezydent Witold Wróblewski: Zmiany w komunikacji miejskiej były poprzedzone badaniami ruchu. Celem zmian jest podniesienie jakości usług

Zmiany jakie dokonano w komunikacji miejskiej zirytowały tysiące mieszkańców Elbląga. Burza nie ustaje. Jakie zdanie na temat tych zmian ma Prezydent Elbląga Witold Wróblewski. Znamy jego odpowiedź.

Wielu Radnych, którzy już odpowiedzieli na poniżesz pytania wskazywało pełną odpowiedzialność Prezydenta Elbląga Witolda Wróblewskiego za zmiany wprowadzone w komunikacji miejskiej. Otrzymaliśmy już odpowiedzi od Prezydenta Elbląga Witolda Wróblewskiego, które prezentujemy poniżej:

  1. Czy jest Pan/Pani za tym by zwołać nadzwyczajną Radę Miasta by w trybie pilnym omówić sprawy komunikacji miejskiej i ewentualnych poprawek wprowadzonych przez ZKM
  1. Jeśli taka sesja by się odbyła to jakie byłyby Pana/Pani postulaty i kierunki zmian w komunikacji miejskiej w Elblągu?

Odnosząc się do Pana pytania informuję, że sesje Rady Miejskiej zwoływane są w celu podejmowania uchwał, bądź stanowisk. Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej nie są kompetencją radnych i nie wymagają przyjęcia stosownych aktów prawnych, w postaci uchwały. Tego typu kwestie omawiane są podczas roboczych spotkań, w których uczestniczą także bardzo często radni. Tak też było i jest w tym przypadku.

Jak już wielokrotnie informowaliśmy wprowadzone od nowego roku zmiany w komunikacji miejskiej dotyczą nowej siatki połączeń autobusowych oraz nowej numeracji linii autobusowych. Celem zmian, które poprzedzone były badaniami ruchu i potoków pasażerskich, jest podniesienie jakości usług oraz dostosowanie komunikacji do potrzeb mieszkańców i możliwości spółki ZKM.

Nowy układ linii komunikacji miejskiej opiera się przede wszystkim na tramwajach, jako głównym systemie transportowym, dlatego trasy linii tramwajowych nie uległy zmianie. Linie autobusowe natomiast pełnią rolę uzupełniającą i pomocniczą. Uwagi na temat nowej siatki połączeń można zgłaszać do Zarządu Komunikacji Miejskiej. Są one wnikliwie analizowane. Wiele z nich zostało już uwzględnionych i w najbliższych dniach zostanie wprowadzonych w życie, o czym będą Państwo na bieżąco informowani.

Przypominam jednocześnie, że pasażerowie nie ponoszą dodatkowych kosztów w związku z przesiadkami. Korzystając z Elbląskiej Karty Miejskiej bilety przesiadkowe są w cenie 1 grosza. Natomiast bilety jednorazowe zarówno te kupione u prowadzących pojazdy, jak i bilety papierowe są honorowane przez godzinę od momentu kupna, bądź skasowania – niezależnie od ilości przesiadek i środków transportu.

Z trasami nowych linii i ich rozkładami jazdy w celu znalezienia nowych i alternatywnych połączeń pomocne są schematy z opisami tras, które dostępne są m.in. w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 (tel.: 55 239 37 92), w siedzibie ZKM w Elblągu, przy ul. Browarnej 90 (tel.: 55 235 55 00 lub 55 230 79 00) oraz na stronie internetowej www.zkm.elblag.com.pl. Nowy rozkład jazdy oraz wyszukiwarka połączeń dostępne są również dla użytkowników telefonów i urządzeń mobilnych za pośrednictwem Google Maps oraz aplikacji myBus online, która umożliwia też sprawdzenie rzeczywistej pozycji pojazdu na mapie.

Prezydent Elbląga Witold Wróblewski

Zobacz inne artykuły Bogaty Region na temat komunikacji miejskiej w Elblągu:

https://bogatyregion.pl/warmia-i-mazury/elblag/2021/01/09/w-srodku-pandemii-sciskacie-elblazan-w-pojedynczym-wagonie-szokujace-zdjecia-po-reformie-komunikacji-miejskiej/

https://bogatyregion.pl/warmia-i-mazury/elblag/2021/01/04/z-wnuczkiem-na-przystanek-autobusowy-elblaski-zkm-zakpil-z-seniorow/

Poprzedni artykułStart po wyrównanym meczu przegrał z mistrzyniami
Następny artykułCzy na naszych talerzach pojawią się owady? Unia Europejska zatwierdziła produkty z mącznika
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze