Z wnuczkiem na przystanek autobusowy? – Elbląski ZKM zakpił z seniorów

W Elblągu wraz z Nowym Rokiem zmienione zostały rozkłady jazdy zarówno autobusów, jak i tramwajów. Nie są to tylko kosmetyczne zmiany godzin odjazdów i przyjazdów, zmieniono również trasy kursowania pojazdów. Sposób wprowadzania zmian jest jednak skandaliczny! Kompletny chaos po raz kolejny został zaprezentwowany przez władze Elbląga.

ZKM w Elblągu zakpił z seniorów! Czy zmian nie można było wprowadzać w sposób normalny i na miarę XXI wieku?

Człowiek młody jest biegły w poruszaniu się po internecie oraz forach internetowych. Ma też konta na mediach społecznościowych więc bez problemu zapyta się znajomych jak teraz dojechać z punktu A do B jeśli idzie o jego autobus czy tramwaj.

Co jednak z seniorami? Czy kampania informacyjna została w odpowiedni sposób przeprowadzona dla tej grupy społecznej….

ZKM na swoich stronach przedstawia mapkę zmian i nowych tras:

https://bogatyregion.pl/warmia-i-mazury/elblag/styl-zycia-elblag/meski-swiat-elblag/2020/12/28/przypominamy-o-nowych-rozkladach-jazdy-od-1-stycznia/

http://www.zkm.elblag.com.pl/aktualnosci/1634.html

Odczytanie ich powoduje jednak spory problem dla młodych ludzi, a co dopiero dla seniora, który w internecie nie jest biegły tak jak młode pokolenie.

Wydawało się, że mapki na przystankach będą o wiele czytelniejesze. Nic bardziej mylnego.

Najnowsze wydruki na wiatach przystankowych pozostawiają wiele do życzenia.

W niedzielę, 3 stycznia, zrobiliśmy fotografię z przystanku Mazurska (Obrońców Pokoju) gdzie kursuje jeden autobus lini numer 12. Jakie błędy popełnił elbląski ZKM? Podsumujmy:

  1. Tylko jeden plakat z mapką dotyczącą wszystkich zmian i wszystkich lini.
  2. Nieczytelna mapka ma mikroskopijną czcionkę.
  3. Brak plakatu dotyczącego tylko trasy kursującej lini z danego przystanku np. Tak było wcześniej, Tak będzie teraz. – Prosty przekaz z dużą czcionką i obrazkami dotyczącymi danych lini z przystanku.
  4. Brak infolini dla seniorów – czy nie można było zrobić infolini ZKM dla seniorów, i podać wyraźny numer telefonu na każdym przystanku. Dzięki takiej infolini seniorzy mogli by dzwonić i dopytywać się jak np. mają dotrzeć do wyznaczonych miejsc w nowym rozkładzie jazdy.

Niestety kolejny raz władze miasta we współpracy ze spółką miasta odpowiedzialną za wprowadzane zmiany wykazali się kompletną amatorką. W efekcie wielu seniorów, a to duża grupa społeczna w Elblągu, będzie w stresie wsiadać do autobusów i tramwajów nie wiedząc dokąd jedzie. Od dziś hasło #ZwnuczkiemNaPrzystenk będzie dominowało w wielu domach elbląskich seniorów. Chyba nie o to chodziło…

Poprzedni artykułPijani kierujący i „50 plus”
Następny artykułWłamywał się do sklepów. Kradł pieniądze, alkohol oraz papierosy. Śledczy udowodnili mu 15 czynów
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze