Wskazówki dietetyczne na czas świąt od Poradni Nasza Dieta!

Z niepokojem myślisz o świętach, godzinach spędzonych przy wigilijnym stole, a potem ich „widzialnych” konsekwencjach? Nie jesteś sam. Dla wielu osób kilkudniowe ucztowanie przy świątecznym stole to często później sporo kłopotów z przejedzeniem, gorsze samopoczucie i negatywne konsekwencje dla naszej sylwetki. Co zrobić by bez wyrzutów sumienia, z uśmiechem i zadowoleniem przywitać Nowy Rok?

Poznaj wskazówki dietetyczne na czas świąt od dietetyk Aleksandry Pędzich z Poradni Nasza Dieta.

1.W wirze świątecznych przygotowań, zakupów i gotowania w kuchni nie zapominaj o głównych posiłkach w ciągu dnia. Często świadomie nie jemy nic przed wigilijną kolacją
i jest to niestety duży błąd. Zasiadając głodnym do świątecznego stołu z pewnością zjesz dużo więcej. Spożywaj mniejsze posiłki co 2-4 godziny co pomoże Ci uniknąć objadania się. Ostatni posiłek zjedz najlepiej 3-4 godziny przed snem, aby nadmiar spożytych kalorii nie zamienił się w tkankę tłuszczową.

2.Świętuj i pozwól sobie na ulubione pierogi, paszteciki czy kawałek sernika, jednak staraj się pilnować ich porcji. Gdy czujesz, że jesteś już najedzony, nie dokładaj kolejnej porcji na talerz. Częste dokładki mogą wpłynąć na to, że nie będziesz kontrolować ilości spożywanych posiłków. Postaraj się jedzenie nakładać na talerz tylko raz.

3.Wprowadź zdrowe zamienniki, mniej kaloryczne, a nadal tak samo dobre w smaku. Sos do sałatek przygotuj na bazie jogurtu z niewielkim dodatkiem majonezu. Wybieraj pieczywo pełnoziarniste zamiast białego. Przygotuj warzywne sałatki jako dodatek do wigilijnych potraw, aby dostarczyć odpowiedniej porcji warzyw. Smażenie zastąp pieczeniem, jeśli przepis na to pozwoli. A dodatkowy kawałek ciasta zamień np. na sałatkę owocową
z dodatkiem orzechów.

4.Pamiętaj o prawidłowym nawodnieniu – pij dużo wody co wpłynie na Twój mniejszy apetyt oraz herbatek ziołowych wspomagających trawienie. Ogranicz spożycie słodkich napojów gazowanych, soków, które dostarczają pustych kalorii.

5.Nie zapominaj o ruchu. Wybierz się np. na świąteczny spacer z rodziną. Wpłynie to na Wasze lepsze samopoczucie i spalicie trochę świątecznych kalorii.

6.Pamiętaj, że święta to tylko 3 dni, a najważniejsze jest to by dbać o Naszą Dietę na co dzień. Postaraj się wrócić do normalnych zwyczajów żywieniowych po świętach i nie dojadać resztek ze świąt.

Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta… A Ty wciąż nie masz prezentu dla bliskiej Ci osoby? Podaruj jej coś wyjątkowego – zdrowie, dobre samopoczucie i pewność siebie!

Wykup voucher na pierwsze spotkanie z dietetykiem do Poradni Nasza Dieta i otrzymaj zniżkę -50 zł na dowolny pakiet! Szczegoły na:

https://bogatyregion.pl/pomorskie/warte-przeczytania-pom/2022/12/22/voucher-prezentowy-pod-choinke/

Nasza Dieta – Twój sukces!

Aleksandra Pędzich – Dietetyk
Poradnia dietetyczna „Nasza dieta”
Olsztyn ul. Dąbrowszczaków 39 pok. 303
Elbląg ul. Łowicka 15 (wejście od ul. Ogólnej)

kontakt@nasza-dieta.pl
+48 662 972 682

Więcej informacji znajdziesz na:
www.nasza-dieta.pl
facebook.com/naszadieta/
instagram.com/naszadieta/

Artykuł pochodzi z najnowszego wydania Gazety Bogaty Region. Chcesz zobaczyć resztę artykułów? Kliknij i zobacz wersję e-wydania Gazety Bogaty Region

Nauka Jest OK
Poprzedni artykułVoucher Prezentowy pod choinkę!
Następny artykułWładze miasta uciszają własnych urzędników… To deptanie Konstytucji RP i Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Wolności Podstawowych
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze