Do 30 czerwca 2022 roku każdy właściciel i zarządca budynku musi złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
CEEB to Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków ustanowiona ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw. Prowadzi ją Główny Urząd Nadzoru Budowlanego (GUNB). Zbieranie i ewidencjonowanie informacji dotyczących źródeł ogrzewania budynków ma pomóc w wymianie pieców i walce ze smogiem.
CEEB ruszyła od 1 lipca 2021 roku. Od tej daty trzeba złożyć deklarację dotyczącą źródeł ciepła i spalania paliw.
Deklarację do CEEB można złożyć online poprzez portal ZONE: www.zone.gunb.gov.pl. Należy kliknąć w przycisk „złóż deklarację”, system krok po kroku przeprowadzi przez cały proces składania formularza. Deklarację źródeł ciepła i paliw stałych mogą jednak złożyć przez Internet jedynie osoby, które posiadają profil zaufany albo e-dowód. System wymaga bowiem uwierzytelnienia za pomocą tych narzędzi.
Osoby, które nie mają możliwości wysłania deklaracji drogą on-line, mogą złożyć deklarację w wersji papierowej. Deklarację można pobrać z portalu albo zgłosić się do Urzędu Miejskiego w Pasłęku, Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami. Wypełnioną deklarację należy złożyć osobiście albo wysyłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Pasłęku Pl. św. Wojciecha 5, 14-400 Pasłęk.
Właściciele już wybudowanych nieruchomości mają 12 miesięcy na złożenie deklaracji (począwszy od dnia 1 lipca 2021 r.), natomiast właściciele, którzy dopiero skończą budowę, będą musieli złożyć deklarację w ciągu 14 dni od uzyskania pozwolenia na użytkowanie budynku.
Więcej informacji udziela pracownik ds. ochrony środowiska pod numerem telefonu: 55 248 20 01 wew. 62.
Poniżej wzory deklaracji do pobrania.
Pliki do pobrania:
Deklaracja – budynki i lokale mieszkalne
Deklaracja – budynki i lokale niemieszkalne
Ulotka CEEB
Broszura CEEB
UM Pasłęk