Sobota w Oranżerii Kultury

Szanowni Państwo, po długim czasie znów mogliśmy się spotkać, porozmawiać, pobawić, pośmiać! Tak więc zaprosiliśmy wszystkich chętnych do Oranżerii Kultury w Lidzbarku Warmińskim na spotkanie pod hasłem SPOTKAJMY SIĘ W ORANŻERII.

Odwiedziło nas ponad stu gości – lidzbarczan i turystów. Gościom przygotowaliśmy leżaki, pufy, kąciki czytelnicze, gry i zabawy. W niektórych kącikach groziło „połamanie języka”, gdyż trzeba było odczytać wylosowane, skomplikowane wyrażenia. Miłośnicy przyrody mieli do dyspozycji stos książek o tematyce ekologicznej. Jedną z ekspozycji poświęciliśmy 100-leciu Wydawnictwa Nasza Księgarnia. Zaprezentowaliśmy też nowo zakupione książki dla dzieci i dorosłych, które będą nam towarzyszyć podczas tegorocznego Festiwali Książki i Ilustracji dla Dużych i Małych MIĘDZY BAJKI WŁOŻYĆ.Chętne Panie wzięły udział w sesji fotograficznej „Bez filtra” – co oznaczało – bez makijażu. Efekty sesji (czyli nasze naturalne piękno) będą po wakacjach prezentowane na wystawie.

W samo południe poszliśmy na wycieczkę śladami biskupa Krasickiego. Gdzie Krasicki stąpał i błąkał (się) po Lidzbarku? Teraz już wiemy – podążając jego śladami – odwiedziliśmy rezydencję biskupów warmińskich – zamek i przedzamcze – obecną siedzibę Hotelu Krasicki. Podziemnym korytarzem dostaliśmy się do baszty, do sali nazwanej nazwiskiem biskupa. W Letnim Refektarzu, na zamku podziwialiśmy protoplastów rodu biskupa. Tu wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia w specjalnie przygotowanej ramie – można się było poczuć jak potomkowie szlacheckiego rodu. A w dawnych ogrodach i Oranżerii rozwiązywaliśmy zagadki i choć łatwe nie były – wszyscy świetnie sobie poradzili.

Dziękujemy wszystkim gościom za sobotnie spotkanie, a Zamek/Muzeum Warmińskie w Lidzbarku Warmińskim i HOTEL KRASICKI**** GOŚCI OD WIEKÓW.za współpracę.

Anna Puszcz

Poprzedni artykułOtwarcie wystawy starodruków poświęconych anatomii i chirurgii
Następny artykułWspółpracujemy z UWM w zakresie gospodarki nieruchomościami