Poseł Zbigniew Ziejewski zainterweniował w sprawie ważnych obiektów kolejowych w regionie – remontu kładki nad torami w Morągu oraz powstania dwóch skrzyżowań bezkolizyjnych w powiecie iławskim.
Sprawa nieczynnej kładki nad torami kolejowymi w Morągu ciągnie się już od roku. W kwietniu 2020 roku od konstrukcji kładki odpadł element metalowy (kątownik metalowy ok. 1m długości), który upadł na czynny peron, z którego korzystają podróżni.
Na szczęście nikt nie ucierpiał, bo w tym czasie peron był pusty. Po tym incydencie, mając na uwadze realne zagrożenie bezpieczeństwa i utraty zdrowia użytkowników obiektu, decyzją Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Ostródzie konstrukcja została zamknięta, a z użycia wyłączone zostały dwa perony, znajdujące się bezpośrednio pod nią.
Niestety obiekt od roku nie został wyremontowany. Problemem jest znalezienie podmiotu odpowiedzialnego za zarządzanie kładką i jej konserwacją. Spór pomiędzy Gminą Morąg a PKP S.A. został rozstrzygnięty przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, który nakazał spółce PKP S.A. zabezpieczenie i wyremontowanie obiektu. Spółka odwołała się od tej decyzji do Głównego Inspektora Budowlanego w Warszawie.
Kładka w Morągu jest bardzo ważnym szlakiem pieszym dla mieszkańców miasta. To dzięki niej morążanie bez problemu mogą dostać się na Zatorze. Zamknięcie obiektu mocno utrudnia życie mieszkańcom Morąga. Wystąpiłem z interwencją poselską do Głównego Inspektora Budowlanego, by spór ten został jak najszybciej rozstrzygnięty, a podmiot odpowiedzialny za kładkę jak najszybciej wyremontował obiekt. Mam nadzieję, że do końca roku obiekt zostanie oddany do użytku, a mieszkańcy mojego rodzinnego miasta bez problemu będą mogli przemieszczać się na Zatorze – skomentował sprawę poseł na Sejm RP, Zbigniew Ziejewski.
Ważną inwestycją kolejową w regionie jest też budowa dwóch wiaduktów kolejowych w powiecie iławskim. W ramach programu Kolej+ Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego złożył wniosek o budowę bezkolizyjnego skrzyżowania drogowo-kolejowego drogi krajowej nr 16 z linią kolejową nr E-65 Warszawa-Gdynia pomiędzy Iławą i miejscowością Stradomno. O taki sam obiekt, tylko przy skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Wyszyńskiego w Iławie, wnioskowała Gmina Miejska Iława. Oba projekty zostały odrzucone już w I etapie weryfikacji, jednak w tym temacie broni nie składa poseł Zbigniew Ziejewski. Najpierw Koalicja Polska – PSL, UED, Konserwatyści złożyła dwie poprawki do ustawy budżetowej, by w budżecie państwa zagospodarować środki na budowę dwóch wiaduktów. Poprawka została odrzucona głosami posłów Zjednoczonej Prawicy. Teraz poseł Zbigniew Ziejewski interweniuje w tej sprawie u Ministra Infrastruktury.
Przez zachodnią część naszego województwa przebiega ważna linia kolejowa, łącząca Warszawę z Trójmiastem. Tą trasą codziennie przemierza kilkadziesiąt pociągów
i za każdym takim przejazdem rogatki kolejowe opuszczane są na drodze wojewódzkiej w Iławie oraz na drodze krajowej numer 16. To spore utrudnienie dla kierowców, ponieważ tworzy to ogromne korki w mieście i tym samym paraliżuje ruch. To bardzo potrzebna inwestycja dla naszego regionu. Mam nadzieję, że uda mi się przekonać Ministra Infrastruktury, pana Andrzeja Adamczyka, do budowy dwóch wiaduktów kolejowych, które udrożnią ruch samochodowy – powiedział poseł Zbigniew Ziejewski.
Artykuł pochodzi z najnowszego wydania Gazety Bogaty Region. Chcesz zobaczyć resztę artykułów?
Kliknij i zobacz wersję e-wydania Gazety Bogaty Region