Ponad 4,5 mln wyświetleń w 3 miesiące, od Litwy po Francję – to „Czas na Warmię i Mazury”

Realizowana przez samorząd województwa warmińsko-mazurskiego internetowa kampania promocyjno-informacyjna cieszyła się dużym zainteresowaniem, o czym świadczą zasięgi – i liczbowe, i geograficzne. Projekt współfinansowany był przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP.

Za realizację projektu odpowiadała agencja marketingowa Panda Marketing, która stworzyła również koncepcję kreatywną całej kampanii. Jej podstawą było pokazanie Warmii i Mazur jako nie tylko Krainy Tysiąca Jezior, ale też miejsca wielonarodowego, posiadającego bogatą ofertę turystyczną i gastronomiczną. W tym celu stworzono trzy hasła przewodnie, po jednym dla każdego komponentu tematycznego.

Aktywny wypoczynek promowany był poprzez hasło „Warmia i Mazury. Zobacz Krainę Tysiąca Cudów”, dziedzictwo kulturalne regionu – „Warmia i Mazury. Zobacz Krainę Tysiąca Kultur”, a kuchnię i zwyczaje kulinarne regionu – „Warmia i Mazury. Zobacz Krainę Tysiąca Smaków”.

– Niezależnie od warunków zewnętrznych nie pozwalamy zapomnieć o atrakcyjności naszego regionu – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Stale zapraszamy do przyjazdu na Warmię i Mazury, do Krainy Tysiąca Jezior, ale i tysiąca tradycji i smaków. Ten projekt jest kolejnym magnesem przyciągającym turystów, którzy po zniesieniu restrykcji, miejmy nadzieję, szybko do nas wrócą. Wspólnie tworzymy obraz naszego niepowtarzalnego i unikatowego regionu. Dzielmy się nim, bo mamy czym się chwalić.

Działania prowadzone w mediach społecznościowych i zagranicznych portalach informacyjnych miały na celu zwiększenie zainteresowania Polską oraz Warmią i Mazurami. Promocja obejmowała zarówno działania w sieciach reklamowych, jak i przygotowanie angażujących treści w social media.

We wrześniu promowane były najbardziej znane produkty turystyczne na mapie województwa warmińsko-mazurskiego. Wśród nich znalazły się m.in. Kanał Elbląski, Wielkie Jeziora Mazurskie oraz miasteczka należące do sieci Cittaslow.

Drugi (październikowy) etap kampanii poświęcony był ofercie kulturalnej Warmii i Mazur. Inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem czy Szlak Zamków Gotyckich to przykłady najbardziej znanych atrakcji kulturalnych, które przybliżono w serii materiałów zagranicznym odbiorcom. W październiku promowano również sławnych mieszkańców regionu, takich jak Mikołaj Kopernik, Feliks Nowowiejski czy Erich Mendelsohn.

Ostatni etap kampanii, zrealizowany w listopadzie, miał zachęcić do poznania lokalnych smaków i tradycji kulinarnych Warmii i Mazur oraz przekonać, że regionalne specjały nie są jedynie smacznym dodatkiem do wrażeń z podróży, ale celem wyjazdu samym w sobie.

Grupą docelową kampanii byli mieszkańcy Danii, Francji, Litwy i Niemiec – osoby aktywnie spędzające czas, lubiące naturę, zainteresowane historią, kulturą i kulinariami. Choć projekt zakładał skoncentrowanie się na tych czterech krajach, to dzięki zaangażowaniu polskich placówek dyplomatycznych komunikaty kampanii dotarły dodatkowo do odbiorców m.in. z Belgii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Senegalu czy RPA.

Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego był jedynym wśród regionów, który otrzymał dofinansowanie w konkursie Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP „Dyplomacja publiczna 2020 – nowy wymiar”.

Całkowita wartość projektu to blisko 130 tys. złotych, a przyznane przez MSZ dofinansowanie wyniosło 80 tys. zł.

Poprzedni artykułSpotkanie online z Łukaszem Mieszkowskim
Następny artykułPodziękowania od Oddziału Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze