Stwórz zdrową Strefę Kibica i zaskocz wszystkich ciekawymi przekąskami na wspólne kibicowanie! Dietetyczne wskazówki od Poradni Nasza Dieta

Mundial to czas wielkich, sportowych emocji! Czy to w gronie przyjaciół, rodziny czy ukochanej osoby… trzeba dobrze zjeść! W końcu kibicowanie wymaga od nas dużo energii! Zapomnij jednak o tych niezdrowych i bezwartościowych paluszkach, solonych orzeszkach czy chipsach! Stwórz swoją zdrową Strefę Kibica i zaskocz wszystkich ciekawymi przekąskami, którymi możecie cieszyć się bez wyrzutów sumienia… Sprawdzą się nie tylko na sportowe rozgrywki piłkarskie, a także na zbliżający się wielkimi krokami Sylwester i Karnawał!

Będzie chrupało… Talerz warzyw – świeżych lub upieczonych w piekarniku

Szybkim rozwiązaniem, który przygotujesz na kilka minut przed meczem to kompozycja świeżych i różnorodnych warzyw pokrojonych w słupki. Przykładowo można zestawić kolorowe papryki, marchewkę, zielonego ogórka, a do tego zestaw sosów i dipów takich jak hummus czy guacamole. Drugim rozwiązaniem będzie patera ulubionych warzyw pieczonych z przyprawami. Wystarczy warzywa takie jak bataty, buraki, marchewki, seler, pietruszka pokroić w słupki, skropić oliwą i posypać ulubionymi przyprawami, ziołami i wstawić do nagrzanego piekarnika na ok. 15-20 min w 200 st z termoobiegiem. W połowie pieczenia przemieszaj frytki. Podaj do tego zestaw sosów przygotowanych samo-dzielnie np. sos czosnkowy, ziołowy, czy tysiąca wysp! Wiesz, że zamiast wysokokalorycznych i tłustych przekąsek stosując taką metodę możesz zmniejszyć kaloryczność z 500 do nawet 200 kcal! Spróbuj!

Czas na coś słodkiego… i zdrowego! Owoce w czekoladzie!
Pyszna przekąska na jesienno-zimowy wieczór! Owoce w czekoladzie! Czas przygotowania: 5 min a wszystko czego potrzebujesz to mandarynki (lub inne ulubione, sezonowe owoce) gorzka czekolada i wiórki kokosowe! Mandarynki obierz i porozdzielaj, czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej. Następnie zanurz połówki mandarynek w czekoladzie i posyp wiórkami kokosowymi. Wystarczy odczekać, aż czekolada ponownie zgęstnieje i można się zajadać!

Chrrrrrupiąca… cieciorka!
Orzeszki w panierce zastąp… pieczoną cieciorką! Fajnie chrupie i do tego jest przyjemnie ostra! Przygotowanie: rozgrzej piekarnik do 180 st. Odcedź z zalewy, przepłucz i osusz cieciorkę ręcznikiem papierowym. Blachę wyłóż papierem do pieczenia i wysyp cieciorkę. Posyp ostrą papryką, 1/3 łyżeczki kminu rzymskiego, 1/3 łyżeczki soli, skrop oliwą z oliwek. Całość wymieszaj i wstaw do piekarnika. Piecz przez ok. 25-30 minut (w połowie pieczenia wymieszaj cieciorkę). Zdrowa przekąska na mundial gotowa!

A na większego głoda! Kolorowe kanapki, grzanki na ciepło, tortillki i sałatki!

Chcesz postawić na coś treściwego? Przygotuj kolorowe kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z różnymi dodatkami. Aby dostarczyć źródła białka zrób kanapki m.in. z pastą jajeczną, rybną np. tuńczykiem, wędzonym łososiem lub makrelą, hummusem, wędliną czy serem. Aby było kolorowo nie zapomnij o warzywach, (pomidory, ogórki, kiełki, sałaty, paprykę)
Grzanki na ciepło – Na pieczywie ułóż plastry mozzarelli i zapiecz chwile w piekarniku. Przygotuj różnorodne farsze np. podsmażone pieczarki z cebulką czy pokrojone w drobną kostkę pomidory, z dodatkiem czerwonej cebuli, czosnku i mnóstwem ziół. Na ciepłe grzanki nałóż gotowy farsz. Pomysły na roladki z tortilli Gotową tortillę posmaruj serkiem śmietankowym i dodaj ulubione składniki np. wędlinę, wędzonego łososia, świeże warzywa, sałatę lodową lub rukolę/szpinak, zawiń w rulon i pokrój na mniejsze kawałki. Możesz również przygotować roladki na ciepło z ciasta francuskiego z farszem ze szpinaku i sera fety lub czy wędzonym łososiem. Co więcej? Różnorodne sałatki, których bazą może być pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż, kasze np. kuskus, pęczak, bulgur. Do tego źródło białka – np. mięso z piersi kurczaka, wędliny, sery np. feta, mozzarella, camembert, źródło tłuszczy – prażone pestki słonecznika, dyni i mnóstwo warzyw i owoców, np. winogrona, gruszki, granat. Dressing na bazie jogurtu naturalnego np. sos koperkowy, czosnkowy lub oliwy z oliwek np. musztardowo-miodowy. Z pewnością Twoi goście będą zachwalać Zdrową Strefę Kibica!

Po więcej inspiracji zapraszamy do Zdrowej Strefy Kibica Naszej Diety www.nasza-dieta.pl/blog Znajdziecie tam ciekawe przepisy na zdrowe i smaczne przekąski idealne na wspólne kibicowanie!

Nauka Jest OK
Poprzedni artykułCzas na „Kurtynę”
Następny artykułTargi seniora w Światowidzie
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze