Wskazówki dietetyczne na czas świąt

Dla wielu osób początek wiosny i ciepłych dni to również początek Naszej Diety. I jak tu przetrwać z sukcesem święta wielkanocne, których potrawy do małokalorycznych nie należą. Z pewnością nie będziemy namawiać Was do głodowania przy Wielkanocnym stole, w zamian przesyłamy kilka wskazówek od dietetyk Aleksandry Pędzich z Poradni Nasza Dieta by cieszyć się nimi bez wyrzutów sumienia. W końcu to tylko 2 dni, a najważniejsze jest to w jaki sposób odżywiamy się i dbamy o Naszą Dietę na co dzień!

1. Wielka Sobota – dzień postny – postaraj się zjeść znacznie mniej kalorii niż zwykle. Z pewnością również w wirze świątecznych przygotowań, gotowania potraw, sprzątania i innych domowych obowiązków możemy spalić całkiem sporo kalorii.

2. W czasie świąt pozwól sobie na ulubione faszerowane jajka, pieczone pasztety, czy kawałek babki lub mazurka, jednak staraj się pilnować ich porcji.

3. Gdy czujesz się, że jesteś już najedzony, nie dokładaj kolejnej porcji na talerz. Daj sobie czas na odczucie sytości i pozwól swojemu żołądkowi strawić to co właśnie zjadłeś. Częste dokładki mogą wpłynąć na to, że nie będziesz kontrolować ilości spożywanych posiłków. Postaraj się jedzenie nakładać na talerz tylko raz.

4. Wprowadź zdrowe zamienniki, mniej kaloryczne, a nadal tak samo dobre w smaku. Sos do sałatek przygotuj na bazie jogurtu z niewielkim dodatkiem majonezu. Wybieraj pieczywo pełnoziarniste zamiast białego. Przygotuj warzywne sałatki jako dodatek do wielkanocnych potraw, aby dostarczyć odpowiedniej porcji warzyw. A dodatkowy kawałek ciasta zamień np. na sałatkę owocową z dodatkiem orzechów.

5. Pamiętaj o prawidłowym nawodnieniu- pij dużo wody co wpłynie na Twój mniejszy apetyt oraz herbatek ziołowych wspomagających trawienie.

6. Ostatni posiłek zjedz najlepiej 3-4 godziny przed snem, aby nadmiar spożytych kalorii nie zamienił się w tkankę tłuszczową.

7. Nie zapominaj o ruchu. Wybierz się np. na wiosenny spacer z rodziną. Wpłynie to na Wasze lepsze samopoczucie i spalicie trochę świątecznych kalorii.

Zapraszamy na bloga Poradni Nasza Dieta i wypróbowania ciekawych przepisów, które idealnie sprawdzą się na Wielkanocny stół:

Przepis na pomidorowe flaki z boczniaków: www.nasza-dieta.pl/blog/11-stycznia-dzien-wegetarian-przepis-na-pomidorowe-flaki-z-boczniakow/

Przepis na wegański pasztet z kaszy jaglanej i soczewicy z żurawiną: www.nasza-dieta.pl/blog/weganski-pasztet-z-soczewicy-z-kasza-jaglana-i-zurawina/

Przepisy na pasty rybne i jajeczne na kanapki: www.nasza-dieta.pl/blog/przepisy-na-pasty-rybne-z-wedzonej-makreli/

Przepis na czekoladowe brownie z fasoli: www.nasza-dieta.pl/blog/czekoladowe-brownie-z-fasoli/

Przepis na ciasto jabłkowe z masłem orzechowym: www.nasza-dieta.pl/blog/ciasto-z-jablkami-i-maslem-orzechowym-przepis/

Wesołych i smacznych świąt życzy Aleksandra Pędzich z Poradni Nasza Dieta!

Aleksandra Pędzich – Dietetyk

Poradnia dietetyczna „Nasza dieta”
Olsztyn ul. Dąbrowszczaków 39 pok. 303
Elbląg ul. Łowicka 15 (wejście od ul. Ogólnej)

kontakt@nasza-dieta.pl
+48 662 972 682

Więcej informacji znajdziesz na:
www.nasza-dieta.pl
facebook.com/naszadieta/
instagram.com/naszadieta/

Nasza Dieta
Poprzedni artykułTo będą drogie święta – Po raz pierwszy w Polsce dwucyfrowa inflacja w XXI wieku!
Następny artykułPorażka Olimpii przy Agrykola
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze