Miasto Gdańsk i Lechia przedłużyły współpracę do 31 maja 2024 roku. Lechia za działania promocyjne na rzecz Miasta otrzyma dokładnie takie samo wynagrodzenie jak w poprzednich sezonach.
Umowę podpisali w piątek, 4 marca Piotr Borawski, zastępca prezydent Gdańska, Adam Korol, dyrektor Biura Prezydenta ds. Sportu, a także Paweł Żelem, prezes Lechii Gdańsk i Michał Hałaczkiewicz, wiceprezes klubu. Równolegle Lechia przedłużyła współpracę z operatorem stadionu, gdzie organizuje swoje mecze.
– Kibice piłkarscy i wszyscy mieszkańcy Gdańska zasługują na mocną drużynę należącą do ścisłej czołówki ekip piłkarskich w Polsce, która ma do dyspozycji infrastrukturę na europejskim poziomie. Sukcesy Lechii na Polsat Plus Arena Gdańsk pomagają budować lokalne więzi i przywiązanie do naszej małej ojczyzny. Historia drużyny jest ważnym elementem naszej tożsamości. To wielka wartość, którą ciężko przeliczyć na pieniądze. Dlatego od lat jako miasto wspieramy drużynę piłkarską Lechii Gdańsk. Formuła, którą wspólnie wypracowaliśmy, z jednej strony pozwala na wspieranie największego gdańskiego klubu, z drugiej daje możliwość promowania Miasta. Ta współpraca pozwala Lechii między innymi zapewnić kibicom profesjonalną obsługę na gdańskim stadionie na poziomie ekstraklasy, a drużynie możliwość treningów na miejskich obiektach – mówi Piotr Borawski, Zastępca Prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
– Ze względu na niełatwe czasy i szczególną sytuację, w jakiej dziś jesteśmy, większość z nas kieruje swoje myśli i działania na pomoc Ukrainie. Tak jest i u nas. Ale czy tego chcemy, czy nie, musimy też myśleć o przyszłości i realizować zaplanowane działania. Umowa z Miastem jest jednym z kroków, które pozwolą Klubowi myśleć w kontekście naszej współpracy o perspektywie nie najbliższych kilku miesięcy, ale dłuższej. To pozwoli układać plany nam, Miastu, jak i Arenie Gdańsk Operator czy Gdańskiemu Ośrodkowi Sportu, a więc miejskim zarządcom obiektów sportowych, z których na co dzień korzystamy. Lechia Gdańsk, podpisując umowę sponsorską z Miastem, przeznacza bowiem większość tych środków na najem stadionu czy boisk treningowych dla klubu i grup młodzieżowych Lechii. Dziękujemy, że Miasto Gdańsk w dalszym ciągu pozostaje stabilnym partnerem Klubu – powiedział prezes Lechii Paweł Żelem.
Umowa o współpracy pomiędzy Miastem Gdańsk i Lechią będzie obowiązywać do 31 maja 2024 roku a jej wartość to 20 325 203,25 zł netto. Roczna wartość umowy nie ulega zmianie w stosunku do lat ubiegłych.
W ramach podpisanej umowy Lechia Gdańsk zobowiązana jest przeprowadzić szereg działań promocyjnych prezentujących markę Gdańska. Pakiet usług reklamowych zawiera m.in. reklamę na strojach meczowych zawodników, umieszczenie reklamy Miasta na Polsat Plus Arena Gdańsk oraz emisje spotów reklamowych na bandach LED podczas meczów Ekstraklasy. Poza tym klub zobowiązany jest do ekspozycji logotypu Miasta Gdańska na materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie Lechii oraz w mediach społecznościowych. Logotyp Miasta lub nazwa Gdańsk ma być prezentowana również podczas transmisji telewizyjnych.
Wydatki poniesione na promocje przy okazji meczów piłkarskich przynoszą wielokrotne zwroty medialne i są doskonałą promocją miasta. Według analizy przygotowanej przez firmę Pentagon Research, w 2021 roku wartość ekspozycji wygenerowana przez Lechię Gdańsk dla Miasta Gdańska wyniosła ponad 63 mln złotych netto.
Jędrzej Sieliwończyk
Urząd Miejski w Gdańsku
fot. Dominik Paszliński.www.gdansk.pl