Mniej kategorii, dopuszczenie do konkursu zdjęć wykonanych w przeciągu kilku ubiegłych lat, możliwość przesłania większej liczby fotografii, a na zakończenie roku obszerna wystawa nagrodzonych i najciekawszych prac w Ratuszu Głównego Miasta. Ogłoszono nowe zasady trzeciej edycji konkursu fotograficznego Mój Gdańsk.

– Zmiany w prowadzonym przez Muzeum Gdańska konkursie, mają na celu wzbudzenie w gdańszczankach i gdańszczanach poczucia świadomości o znaczeniu fotografii dla dokumentowania życia codziennego naszego miasta, jego mieszkańców i architektury. – mówił Waldemar Ossowski, dyrektor Muzeum Gdańska. – Dwie pierwsze edycje cieszyły się dużym zainteresowaniem. Do obu konkursów zgłoszono blisko 600 zdjęć. W trzeciej, idąc również za głosami uczestników, postanowiliśmy zmienić zasady tak, by je uprościć i osiągnąć długofalowy cel budując kolekcję współczesnej fotografii związanej z Gdańskiem.

Zasady ogłoszono podczas wernisażu wystawy czasowej Mój Gdańsk 2021. Nagrodzone i wyróżnione fotografie w poprzedniej edycji konkursu można zobaczyć do poniedziałku, 14 marca 2022 roku, w Wielkiej Sali Wety, Ratusza Głównego Miasta w Gdańsku przy ul. Długiej 46/47.

Mniej znaczy więcej!

Najważniejszą zmianą są nowe kategorie zdjęć, które można nadesłać w konkursie. Ostatecznie zdecydowano się na trzy, z czego dwie już znane. Nowa propozycja to zachęta do fotografowania każdego gdańskiego zakamarka.

  • „Ludzie” (dawniej: „Gdańszczanie”) – portrety zarówno tych zwykłych, jak i całkiem niezwyczajnych mieszkańców Gdańska
  • „Wydarzenia” (dawniej „Wydarzenia z życia miasta”) – ważne dla miasta lub autora fotografii chwile
  • „Dzielnice” – zdjęcia pokazujące Gdańsk taki, jakiego nie znajdzie się w przewodniku turystycznym czy też na pocztówkach. Mniej znane dzielnice, miejsca znajdujące się poza historycznym centrum.

W przeciwieństwie do poprzednich edycji będzie można nadsyłać zdjęcia wykonane w przeciągu ostatnich lat, a nie roku kalendarzowego, w którym odbywa się konkurs. Każdy uczestnik będzie mógł przesłać łącznie do 10. Wcześniej można było zgłosić jedynie 3 fotografie.

Wystawa fotograficzna pod koniec roku

Dotychczas edycje konkursów odbywały się w okresie końca lutego do końca października, a nagrodzone prace prezentowano w formie mini-wystawy w następnym roku kalendarzowym. Nową wystawę pokonkursową zobaczymy już w grudniu, tuż przed świętami Bożego Narodzenia w Ratuszu Głównego Miasta. Obejmie ona nie tylko kilkanaście nagrodzonych, ale także kilkadziesiąt najciekawszych prac nadesłanych w trzeciej edycji konkursu.

Począwszy od czwartej edycji Mój Gdańsk przewidzianej na 2023 rok, konkurs będzie rozpoczynał się 1 stycznia i potrwa do końca października.

Jak wziąć udział?

Do 31 października 2022 roku należy nadesłać do 10 zdjęć na adres mailowy mojgdansk@muzeumgdansk.pl o minimalnym wymiarze krótszego boku, wynoszącym 3500 pikseli i rozdzielczości 300 DPI. Zdjęcia powinny zostać wykonane w okresie 2016-2022 roku.

Autorzy 3 najlepszych prac w każdej z kategorii otrzymają nagrody finansowe i osobną przestrzeń dla swoich fotografii na wystawie czasowej. Wyróżnione przez Jury Konkursu prace zostaną również zaprezentowane na wystawie czasowej.

Konkurs jest adresowany przede wszystkim do pół-profesjonalnych fotografów i fotografów amatorów dysponujących sprzętem fotograficznym. Zdjęcia wykonane za pomocą telefonów komórkowych nie będą mogły wziąć udziału w konkursie fotograficznym Mój Gdańsk.

Andrzej Gierszewski
Muzeum Gdańska

Nasza Dieta
Poprzedni artykułJutro zaczęło się wczoraj – nowe funkcjonalności w pracy gdańskich planistów
Następny artykułInwestycje wodno-kanalizacyjne za 12 mln zł
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze