Wystawa na inaugurację kampanii „Odważni Wygrywają”

Listopad to Międzynarodowy Miesiąc Walki z Męskim Rakiem. Każdego roku właśnie w tym czasie odbywa się kampania „Odważni Wygrywają”, którą organizuje fundacja „Gdyński Most Nadziei”. W środę, 2 listopada ruszyła 13. edycja akcji. Zainaugurował ją wernisaż wystawy, na której można zobaczyć zdjęcia znanych sportowców i artystów, a także poznać historie mężczyzn, którzy wygrali walkę z chorobą.

Kampania „Odważni Wygrywają” ma na celu edukację i naukę męskiego samobadania. Rak jądra jest nowotworem młodych mężczyzn. Przedział wiekowy, w którym statystycznie odnotowuje się najwyższą zachorowalność, to 17-35 lat. Regularne samobadanie pozwala na wczesne wykrycie raka jądra. W początkowym stadium jest on wyleczalny niemal w 100 procentach. Dlatego warto pamiętać o profilaktyce.

Tegoroczna edycja akcji wystartowała w środę, 2 listopada. Z tej okazji fundacja „Gdyński Most Nadziei” oraz warszawska fundacja „Kochasz Dopilnuj” połączyły siły na rzecz męskiego zdrowia i przygotowały wyjątkową wystawę. W ramach projektu „Riviera Sztuki” można ją oglądać do 15 listopada w Centrum Riviera. Przestrzeń wystawiennicza znajduje się obok Auchan.

W wernisażu wystawy uczestniczyli m.in. Wojciech Szczurek – prezydent Gdyni, Paweł Brach – dyrektor marketingu Centrum Riviera czy Małgorzata Marmajewska – prezes fundacji „Gdyński Most Nadziei” i koordynatorka kampanii „Odważni Wygrywają”.

– Kampania „Odważni Wygrywają” jest realizowana w Gdyni już od 13 lat. Wystawy, ciekawe wydarzenia czy prelekcje w szkołach i rozmowy z młodzieżą, które są organizowane w jej ramach, to bardzo ważne działania, które sprawiają, że zmienia się świadomość gdynian. Każda taka informacja to szansa na to, żeby uratować młodego człowieka, który pomyśli, że warto się przebadać – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

– „Riviera” to nie tylko miejsce, gdzie można wybrać się na zakupy lub spotkać się z kimś. Działania prospołeczne są wpisane w DNA naszej marki. Dlatego chętnie wspieramy kampanie takie jak „Odważni Wygrywają”. Bardzo cieszymy się, że możemy prezentować wystawę, która zachęca panów do profilaktyki – mówi Paweł Brach, dyrektor marketingu Centrum Riviera.

Ekspozycja składa się z dziesięciu plansz. Są tam zdjęcia znanych gwiazd sportu i artystów, którzy zachęcają do badań, a wszystko połączono z prawdziwymi historiami mężczyzn, którzy wygrali z chorobą. Fotografie wykonano w ramach kampanii „Badaj jajka”. Znajdują się na nich: Artur Boruc – bramkarz, Adam Kszczot – biegacz, Adam Darski – muzyk, Michał Paszczyk – artysta kabaretowy, Paweł Korzeniowski – pływak oraz Kamil Szeremeta – pięściarz.

– Jestem przekonana, że zdjęcia przyciągną uwagę. Natomiast historie, które przedstawiamy, są integralną częścią wystawy. To opowieści mężczyzn, którzy wyleczyli się z choroby nowotworowej. Pochodzą z kampanii „Odważni Wygrywają”. Przez wystawę chcemy prowadzić dialog nie tylko z mieszkańcami Gdyni, ale i z gośćmi, którzy przyjeżdżają tu i odwiedzają Centrum Riviera. Chcemy powiedzieć o tym, jak zadbać o swoje zdrowie. Bardzo serdecznie zapraszam – mówi Małgorzata Marmajewska, prezes fundacji „Gdyński Most Nadziei”, koordynatorka kampanii „Odważni Wygrywają”.

Wystawa zdjęć to pierwsza akcja przygotowana w ramach można tegorocznej edycji kampanii „Odważni Wygrywają”. Na co jeszcze można liczyć? Poniżej prezentujemy harmonogram wydarzeń:

  • 2-15.11 – wystawa w Centrum Riviera,
  • 6.11, godz. 11.00 – morsowanie w Gdańsku z Adrianem Hoffmanem,
  • 16.11, godz. 19.00 – ćwiczenia z rugbistami Arki Gdynia na stadionie w Gdyni,
  • 20.11, godz. 16.00 – trening OCR z zawodnikami Big Yellow Foot Adventure Team,
  • 26.11 – trening z komandosami Formozy.

W akcję po raz kolejny zaangażowały się także restauracje. W restauracjach Trafik Jedzenie & PrzyjacieleEnokiTapas de RucolaCozzi Ristorante oraz Taverna Zante będzie można skosztować „odważnych” dań i napojów. 10 procent dochodów z ich sprzedaży zostanie przekazane na kontynuację prowadzonych przez fundację działań edukacyjnych dla młodzieży.

O kampanii „Odważni Wygrywają”

Listopadowa kampania jest zwieńczeniem całorocznych, długofalowych działań fundacji „Gdyński Most Nadziei”. To m.in. prelekcje w szkołach, spotkania w firmach i przedsiębiorstwach czy akcje informacyjne w różnych grupach środowiskowych, a także platforma www.odwazni.com, gdzie można znaleźć m.in. bazę lekarzy i specjalistów oraz informacje i wskazówki dotyczące samobadania.

Projekt jest finansowany z budżetu miasta, a prezydent Gdyni Wojciech Szczurek objął honorowy patronat nad inicjatywą.

Szczegółowe informacje o kampanii można znaleźć na stronie www.odwazni.com oraz facebookowym profilu Odważni Wygrywają.

Magdalena Czernek

Poprzedni artykułMini Open House na Narodowe Święto Niepodległości
Następny artykułGdynia: Grób do likwidacji? Nie, jeśli pamiętasz o opłatach
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze