„Liczy się działanie” – nagraj film i jedź do Cannes

Tegoroczna edycja konkursu Nespresso Talents odbędzie się pod hasłem: „Doing is everything” („Liczy się działanie”). Filmy można wysyłać do 16 maja. Laureatów konkursu poznamy już w lipcu na festiwalu w Cannes.

Nespresso Talents to międzynarodowy konkurs filmowy organizowany po raz szósty przez markę Nespresso. W tym roku odbywa się pod hasłem „Doing is everything” („Liczy się działanie”). Filmy o długości od 2 do 3 minut można zgłaszać na stronie konkursudo 16 maja. Nagroda główna to 5000 euro i wyjazd na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes.

W połowie czerwca na stronie konkursu zostanie ogłoszona tak zwana shortlista, a w lipcu, podczas festiwalu w Cannes, poznamy zwycięzców 6. edycji Nespresso Talents.

O konkursie

Nespresso Talents to konkurs, w którym każdy może wziąć udział – zarówno studenci szkół filmowych, jak i amatorzy, którym bliska jest sztuka filmowa.

Organizator zaprasza uczestników do interpretacji hasła przewodniego („Liczy się działanie”) w oparciu o obecną sytuację, w której znajduje się społeczeństwo. Świat bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potrzebuje pozytywnej zmiany lub inspiracji do niej. Twórcy filmowi wiedzą, że nawet najmniejsze pojedyncze działanie może odmienić los konkretnej osoby, rodziny, danej społeczności, a nawet całego świata.

Nespresso wierzy, że „liczy się działanie” i zaprasza uczestników do podzielenia się swoją wizją tego, co to oznacza dla nich. Filmy konkursowe mogą należeć do różnych kategorii – animacji, dokumentu, dramatu czy komedii.

Filmy będą oceniane przez międzynarodowe jury według następujących kryteriów: innowacyjność, interpretacja tematu, wartość i jakość produkcji oraz wykorzystanie potencjału nowego formatu wideo.

Polskimi ambasadorami konkursu Nespresso Talents zostali ponownie: Kinga Dębska, Karolina Korwin-Piotrowska, Anna Zoll oraz Łukasz Maciejewski.

Konkurs wspierają:

  • Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni,
  • Warszawska Szkoła Filmowa,
  • Szkoła Filmowa Wajdy,
  • Wrocławska Szkoła Filmowa Mastershot,
  • Łódzka Szkoła Filmowa,
  • Wydział Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego,
  • Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Wizualnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza,
  • Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie,
  • Gdyńska Szkoła Filmowa.

Poprzez pracę z młodymi filmowcami Nespresso kontynuuje zobowiązanie, aby poruszać tematy ważne społecznie i dokonywać zmian na lepsze. Warto dodać, że w tym roku za każdy film przesłany na konkurs Nespresso w partnerstwie z PUR Projet posadzi pięć drzew.

Do konkursu Nespresso Talents można zgłaszać filmy w formacie wertykalnym, o długości między 2 a 3 minuty, od 22 marca do 16 maja, na stronie internetowej tutaj. Finaliści otrzymają nagrody pieniężne: 5000 euro za pierwsze miejsce, 3000 euro za drugie i 2000 euro za trzecie. Wszyscy laureaci zostaną także zaproszeni na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes.

Więcej informacji na temat konkursu Nespresso Talents (w tym regulamin) znajduje się na stronie organizatora.

Magdalena Śliżewska
UM Gdynia
Źródło: festiwalgdynia.pl

Poprzedni artykułTereny wokół Bastionu św. Gertrudy i Bastionu Żubr przy Opływie Motławy zostaną zagospodarowane w ramach Programu Rewitalizacji
Następny artykułDziałania Gdańska w związku z Dniem Wolności Białorusi
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze