ŻYCIE INTYMNE JAROSŁAWA w odmienionej Malarni

Drodzy widzowie, z radością informujemy, że wznowiona została realizacja spektaklu ŻYCIE INTYMNE JAROSŁAWA w reżyserii Kuby Kowalskiego. Premiera odbędzie się w piątek, 24 lipca o godzinie 19.00 w odmienionej Malarni.

Historia nieokiełznanej erotycznej relacji jednego z najwybitniejszych polskich pisarzy z młodszym o 40 lat mężczyzną. Od obsesyjnej namiętności, burzliwych rozstań, poprzez piekło zazdrości,odrzucenie aż po wzniosłe uczucie, najszczerszą empatię i pielęgnowanie w chorobie. W ich miłość wpisana była śmierć – Jerzy chorował na gruźlicę. Tym samym literatura Iwaszkiewicza połączyła się z życiem osobistym – literacki motyw młodego, śmiertelnie chorego mężczyzny był obecny w jego twórczości od samego początku. INTYMNE ŻYCIE JAROSŁAWA to także opowieść o żonie pisarza, Annie, która z czułością i wyrozumiałością dopełniała miłosny trójkąt i w pewnym sensie stanowiła jego fundament. Związek z Jerzym bezpośrednio zainspirował Iwaszkiewicza do napisania kilku znakomitych opowiadań m.in. TATARAKU i KOCHANKÓW Z MARONY. Spektakl jest przede wszystkim oparty na listach Jarosława Iwaszkiewicza do Jerzego Błeszyńskiego i na jego Dzienniku. Dokumenty te nie mają sobie w Polskiej literaturze równych i dają wnikliwy obraz życia prywatnego pisarza i jego homoerotycznych związków.

ŻYCIE INTYMNE JAROSŁAWA
Magda Kupryjanowicz, Michał Kurkowski
wg pomysłu i we współpracy z Kubą Kowalskim
na podstawie korespondencji i dzienników oraz wątków opowiadań Jarosława Iwaszkiewicza
Reżyseria: Kuba Kowalski
Scenografia i kostiumy: Kornelia Dzikowska
Ruch sceniczny: Katarzyna Sikora
Asystent autorki ruchu scenicznego: Oskar Malinowski
Muzyka na żywo: Rafał Ryterski
Reżyseria świateł: Damian Pawella

W spektaklu występują: Anna Kociarz, Piotr Biedroń, Robert Ciszewski, Krzysztof Matuszewski, Marcin Miodek i Jan Napieralski.

Inspicjent, sufler: Agnieszka Szczepaniak

Premiera: 24 lipca na Scenie Malarnia
Pokaz przedpremierowy: 23 lipca
Kolejne spektakle: 25 i 26 lipca oraz 22 i 23 sierpnia

Kuba Kowalski (ur. 1981) – reżyser. Studiował sinologię na Uniwersytecie Warszawskim i w National Taiwan Normal University w Tajpej na Tajwanie oraz reżyserię teatralną w PWST im. L. Solskiego w Krakowie. Był asystentem Krystiana Lupy przy pracy nad spektaklem ZARATUSTRA wg Fryderyka Nietzschego w Starym Teatrze w Krakowie. W 2005 roku w ramach projektu K.O. 3 wyreżyserował krótką operę współczesną ICH BIN RITA Detleva Glanerta w Hebbel-Theater w Berlinie. Jest autorem spektakli NIEPOKOJE WYCHOWANKA TÖRLESSA wg Roberta Musila (Teatr Dramatyczny w Warszawie), MANHATTAN MEDEA Dei Loher oraz KIEDYŚ SZŁO LEPIEJ Emmanuela Darleya (Teatr im. Jaracza w Olsztynie), ZWODNICA Thomasa Middletona i Williama Rowleya, EVA PERON Copiego, CIAŁA OBCE Julii Holewińskiej oraz ŻYCIE JEST SNEM Pedro Calderona de la Barca (Teatr Wybrzeże w Gdańsku), STEPHANIE MOLES DZIŚ RANO ZABIŁA SWOJEGO MĘŻA, A POTEM ODPIŁOWAŁA MU PRAWĄ DŁOŃ Maliny Prześlugi (Laboratorium Dramatu w Warszawie), KOTKA NA ROZPALONYM BLASZANYM DACHU Tennessee Williamsa oraz MIZANTROP Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego (Teatr Polski w Poznaniu), WICHROWE WZGÓRZA wg Emily Brontë oraz SZKARŁATNY PŁATEK I BIAŁY wg Michela Fabera (Teatr Studio w Warszawie), DOLCE VITA Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego (Teatr im. Kochanowskiego w Opolu), GOOD NIGHT COWBOY Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego (koprodukcja Teatru Dramatycznego im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu i Teatru WARSawy w Warszawie), Pani Bovary wg Gustawa Flauberta, DIABEŁ I TABLICZKA CZEKOLADY na podstawie reportaży Pawła Piotra Reszki oraz TRAMWAJ ZWANY POŻĄDANIEM Tennessee Williamsa (Teatr im. Osterwy w Lublinie), ZACHODNIE WYBRZEŻE Bernarda-Marie Koltèsa (Teatr im. Żeromskiego w Kielcach), PRZEBUDZENIE WIOSNY Franka Wedekinda (Szkoła Filmowa w Łodzi), SONATA JESIENNA Ingmara Bergmana (Teatr WARSawy w Warszawie), HEDDA GABLER Henrika Ibsena (Teatr Narodowy w Warszawie). Ponadto, przygotował plenerowe widowisko GRILL/WALKA WRE GORĄCA na podstawie PASTORALE Amelii Hertzówny (Muzeum Powstania Warszawskiego) oraz instalację dźwiękową FRYDERYK CHOPIN. CIENNIK OSOBISTY na podstawie listów kompozytora z muzyką Sławka Kupczaka (Dolny Ogród Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego). Laureat drugiej nagrody na Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego (STEPHANIE MOLES DZIŚ RANO ZABIŁA SWOJEGO MĘŻA… z Teatru WARSawy), Nagrody Teatralnej Miasta Gdańsk (CIAŁA OBCE z Teatru Wybrzeże), nagrody Jury Młodych Festiwalu Rzeczywistość Przedstawiona w Zabrzu (DIABEŁ I TABLICZKA CZEKOLADY z Teatru im. Osterwy w Lublinie), nagrody za reżyserię na Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych w Rabacie, Grand Prix na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi oraz łódzkiej Złotej Maski za reżyserię (PRZEBUDZENIE WIOSNY ze Szkoły Filmowej w Łodzi).

Magda Kupryjanowicz (ur. 1984) – absolwentka etnologii oraz wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim, a także dramaturgii w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych. Autorka scenariuszy spektakli m.in w reżyserii Tomasza Węgorzewskiego: MOJŻESZ (Teatr Polski w Podziemiu), PSYCHOZA (Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach), WAMPIR. TRAUERSPIEL (Teatr Polski w Bydgoszczy), LISTOPAD. ROMANS HISTERYCZNY (Teatr im. A. Fredry w Gnieźnie), Eweliny Marciniak: SOMMERNACHTSTRAUM (Theater Freiburg, Niemcy), KSIĘGI JAKUBOWE (Teatr Powszechny w Warszawie), PORTRET DAMY (Teatr Wybrzeże w Gdańsku), Katarzyny Szynigiery: SFERIA (Teatr Polski w Bielsku-Białej). Współreżyserka POSKROMIENIA ZŁOŚNICY (Teatr im. A. Fredry w Gnieźnie) oraz spektaklu dyplomowego PŁYWALNIA (PWST w Krakowie). Zwyciężczyni ogólnopolskiego konkursu dramaturgicznego KONTROWERSJE organizowanego przez Centrum Nauki Kopernik oraz Teatr Ateneum w Warszawie. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Michał Kurkowski (1989) – autor scenariuszy teatralnych, dramaturg pracujący w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, doktorant w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył dramaturgię teatralną w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych. W czasie studiów był asystentem m.in. Piotra Gruszczyńskiego, Andrzeja Chyry oraz Mariusza Trelińskiego. Jako dramaturg współpracował m.in. z Małgorzatą Warsicką, Adamem Orzechowskim, Wojtkiem Ziemilskim, Iwo Vedralem i Zbigniewem Brzozą. Swoje teksty i tłumaczenia publikował w kwartalniku Konteksty, miesięczniku Ruch muzyczny, dwumiesięczniku Didaskalia oraz miesięczniku Dialog.

Kornelia Dzikowska (ur. 1990) – artystka sztuk wizualnych. Obecnie doktorantka na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Studiowała w ramach stypendium naukowego na Akademie der Bildende Künste w Stuttgarcie, a także na Universität der Künste w Berlinie. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureatka głównej nagrody na międzynarodowej wystawie Najlepsze Dyplomy ASP 2018. Tworzy instalacje przestrzenne i multimedialne, często o charakterze site-specific. Swoje prace pokazywała na wystawach w kraju i za granicą. Projektuje przestrzeń wizualną w spektaklach teatralnych. Z Kubą Kowalskim współpracowała tworząc scenografię i kostiumy do spektaklu TRAMWAJ ZWANY POŻĄDANIEM w Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie. Współpracowała między innymi z Michałem Kotańskim (WIDNOKRĄG W. Myśliwski w Teatrze im. S. Żeromskiego w Kaliszu, ROMANS A. Ostrowski w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu), Barbarą Wysocką (1984 G. Orwell w Teatrze Powszechnym im. Z. Hübnera w Warszawie), Wojtkiem Klemmem ( FILOKTET Sofokles w Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi), Jędrzejem Piaskowskim (DAWID JEDZIE DO IZRAELA J. Piaskowski, H. Sulima w TR Warszawa i Muzeum Polin w Warszawie), Moniką Strzępką (PŁATONOW A. Czechow w Akademii Teatralnej w Warszawie), Tomaszem Cymermanem (COŚ POMIĘDZY M.Heckmanns w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, ŁZAWE ZJAWY ROKU PAMIĘTNEGO B. Kierc w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu, SIMONA GDZIE JESTEŚ? w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie). Współpracowała również z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie przy spektaklach baletowych i operowych (INFRA, DO NOT GO GENTLE…, WESELE, TOSCA , EROS I PSYCHE).

Katarzyna Sikora (ur. 1989) – tancerka, performerka, choreografka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu przy Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Stypendystka Folkwang Universitat der Kunste w Essen. Odbyła program szkoleniowy ModemPro w Compagnia Zappala Danza w Katanii. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2016 oraz 2019 realizowanej przez Art Station Foundation. Była tancerka Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu. Autorka choreografii do spektakli KIBICE Michała Buszewicza, WIERA GRAN i TRZY SIOSTRY Jędrzeja Piaskowskiego, WIECZÓR TRZECH KRÓLI Łukasza Kosa, TRAMWAJ ZWANY POŻĄDANIEM Kuby Kowalskiego oraz ŚWIĘTA KLUSKA Agnieszki Smoczyńskiej (asystentka choreografki). Choreografka w filmie krótkometrażowym BREATHLINGS w reżyserii Arpad de Griek. Współpracowała przy klipach i filmach krótkometrażowych takich artystów jak Michał Marczak, Zuzanna Krajewska, Krzysztof Skonieczny, Daria Woszek, Jakub Piątek. Współpracuje m.in. z Operą Narodową w Warszawie, Zachętą Narodową Galerią Sztuki w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Operą Królewską w Sztokholmie, Komuną Warszawa, Teatrem Śląskim w Katowicach i Teatrem im. J. Osterwy w Lublinie.

Rafał Ryterski (ur. 1992) – kompozytor, twórca projektów multimedialnych, organizator życia muzycznego. Absolwent kierunku kompozycja ze specjalnością multimedialną na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (2017). Od roku 2017 jest również studentem The Royal Academy of Music w Aarhus. Jego muzyka wykonywana jest w ramach wielu prestiżowych wydarzeń muzycznych m.in. na festiwalu Rewolucja Cyfrowa Muzyki (Warszawa 2015), 6. Dni Muzyki Nowej (Gdańsk 2016), Festival Licences (Paryż 2015), Warszawska Jesień (Warszawa 2016, 2017 i 2018), Elementi (Kraków 2017).

Damian Pawella (ur. 1978) – reżyser światła w spektaklach m.in. Kuby Kowalskiego (m.in. HEDDA GABLER Ibsena, Teatr Narodowy w Warszawie, 2019, CIAŁA OBCE Holewińskiej, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2012, WICHROWE WZGÓRZA wg Brontë, Teatr Studio w Warszawie, 2013, GOOD NIGHT COWBOY Holewińskiej i Kowalskiego, Teatr WARSawy, 2015, PANI BOVARY Holewińskiej wg Flauberta, Teatr im. Osterwy, Lublin 2015, ZACHODNIE WYBRZEŻE Koltèsa, Teatr im. Żeromskiego w Kielcach, 2016, DIABEŁ I TABLICZKA CZEKOLADY wg Reszki, Teatr im. Osterwy, Lublin 2017, TRAMWAJ ZWANY POŻĄDANIEM Tennessee Williamsa, Teatr im. Osterwy, Lublin 2019), Michała Kotańskiego (m.in. DZIEJE GRZECHU wg Żeromskiego, Teatr im. Żeromskiego w Kielcach, 2014, KRZYŻACY wg Sienkiewicza, Teatr im. Horzycy w Toruniu, 2016, WIDNOKRĄG wg Myśliwskiego, Teatr im. Żeromskiego w Kielcach 2019), Jakuba Krofty (m.in. WAKACJE MIKOŁAJKA wg Goscinnego, Teatr Lalka w Warszawie, 2016, PIEKŁO-NIEBO Wojtyszko, Wrocławski Teatr Lalek, 2016, POCIĄGI POD SPECJALNYM NADZOREM wg Hrabala, Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2017, RÓŻOWY GOŚĆ Wojtyszko, Teatr Lalek Guliwer w Warszawie, 2017, KWIAT PAPROCI Wojtyszko, Teatr im. Słowackiego w Krakowie, 2018, KOSMICI Wojtyszko, Teatr Miniatura, Gdańsk 2020).

Poprzedni artykułCIĘŻKO SAMEMU… w Starej Aptece
Następny artykułRusza kampania OBO
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze