„Animal Helper” działa w kolejnym województwie

Ponad dwa tysiące zgłoszeń z województwa pomorskiego to wynik pięciu miesięcy pilotażu aplikacji „Animal Helper”. Od dziś (15.03) skorzystają z niej również mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego. A to dzięki wsparciu firmy KupBilecik.pl, która zdecydowała się wesprzeć działanie pierwszego w Polsce numeru 112 dla zwierząt.

Po pilotażu w województwie pomorskim nadszedł czas na kolejny obszar, z którego zgłoszenia będą wpływać do specjalnie utworzonej centrali. Już od 15 marca za pomocą aplikacji „Animal Helper” każdy przypadek krzywdzenia zwierząt będą mogli zgłaszać mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego.

„Animal Helper” w kolejnym województwie

Testy w województwie pomorskim pokazały, że aplikacja jest potrzebna, a społeczeństwo chce pomagać zwierzętom.

– Na co dzień często spotykamy się ze ścianą, ale to, co buduje i motywuje do działania i kruszenia betonu, to ludzie o dobrych sercach, którzy nie są obojętni na cierpienie tych bezbronnych istot. Wierzymy, że dzięki wspólnym działaniom społeczeństwa, służb i organizacji, jesteśmy w stanie realnie wpłynąć na ich los – mówi Adam Van Bendler, stand-uper, założyciel Fundacji Psia Krew i inicjator powstania aplikacji „Animal Helper”.

Twórcy aplikacji chcą rozwijać projekt i rozszerzać jego działanie o kolejne województwa. By osiągnąć ten cel, potrzebują jednak partnerów, którzy wesprą ich działania. I właśnie tu pojawia się KupBilecik.pl – jeden z największych ogólnopolskich serwisów biletowych, który ma swoją siedzibę w Koszalinie. Nieprzypadkowo więc to właśnie województwo zachodniopomorskie będzie drugim w kolejności obszarem, z którego zgłoszenia przyjmować będzie „Animal Helper”.

Partnerstwo dla zwierząt

To nie pierwsze wspólne działanie Fundacji Psia Krew i KupBilecik.pl, w zakresie pomocy zwierzętom. Portal, przy okazji sprzedaży biletów, od lat współpracuje z Adamem Van Bendlerem, a przy okazji również z jego fundacją.

Wsparcie KupBilecik.pl to ogromny i bardzo ważny krok w rozwoju „Animal Helper”.

– Zaczęliśmy w województwie pomorskim i to, co działo się w ostatnich miesiącach, było dla nas jednym wielkim poligonem. Przez ten czas udało nam się dopracować narzędzie i procedury działania, a nasze cudowne operatorki nabrały pewności w działaniu. Jesteśmy z nich bardzo dumni, bo każdego dnia wkładają w tę pracę całe serce. Dzięki wsparciu KupBilecik.pl wreszcie jesteśmy gotowi na kolejne wyzwanie, za co jesteśmy niesamowicie wdzięczni – mówi Adam Van Bendler.

Jak działa Animal Helper?

Za pomocą aplikacji można zgłaszać każdy przypadek, gdy zwierzęciu dzieje się krzywda. Mowa tu zarówno o zwierzętach domowych, jak i dzikich czy gospodarskich. Takie zgłoszenie trafia do centrali, w której specjalnie przeszkoleni pracownicy przetwarzają je i przekierowują do odpowiedniej dla danego miejsca i rodzaju zdarzenia jednostki reakcyjnej. Tak, aby użytkownik nie tracił czasu na zastanawianie się, gdzie zgłosić dany przypadek i by nie odbijał się od zamkniętych drzwi.

Centrala działa 24/7 i od pierwszych dni funkcjonowania ma pełne ręce roboty.
– Zgłoszenia dotyczą głównie przypadków okrucieństwa wobec zwierząt, zwierząt rannych, w tym zdarzeń drogowych, a także potrzeby odłowienia zwierząt bezdomnych. Dominują zgłoszenia niehumanitarnego traktowania zwierząt przez ich opiekunów – wylicza Paweł Gebert, pomysłodawca „Animal Helper”.

Aplikację, która jest dostępna w wersji webowej i mobilnej (na Androida i iOS), można pobrać na stronie: www.animalhelper.pl.

Magdalena Śliżewska
UM Gdynia

Poprzedni artykułPierwszy kubaturowy parking rowerowy już otwarty
Następny artykułStart skomplikował sobie sytuację. Druga porażka w grupie spadkowe
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze