Nowe oblicze holu w III LO w Gdyni

Uczniowie realizują swoje pomysły na wspólną przestrzeń w szkole, specjaliści pomagają im wprowadzić je w życie – w efekcie w szkole powstaje Pokój Twórczy, bibliosfera i inne niezwykłe przestrzenie. Niemożliwe? A jednak, uczniowie i nauczyciele III Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni udowadniają, że każde marzenie można spełnić jeśli się tylko chce.

Zakończyły się prace nad nowym wizerunkiem przestrzeni wspólnej w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni, których początek datuje się jeszcze na czasy pandemiczne. Prace trwały długo, ponieważ w realizację uczniowskich marzeń zaangażowano przyjaciół – profesjonalistów z Muzeum Miasta Gdyni oraz architektów rodziców uczniów szkoły. Nad wszystkim czuwali członkowie  Pracowni Innowacji 3LAB.

– To ciekawy projekt, dzięki któremu uczniowie „Trójki” nie tylko zyskali nowe przestrzenie, ale przede wszystkim nauczyli się pod okiem profesjonalistów, jak zmieniać przestrzeń wokół siebie – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – Trójka to szkoła wyjątkowa, która inspiruje i wciąż poszukuje nowych możliwości pozwalających realizować się uczniom. Te działania są niezwykle innowacyjne. Warto także podkreślić, że w Gdyni mamy wiele szkół, które wdrażają autorskie programy, rozbudzają w najmłodszych pasje i ciekawość świata, oferują znacznie więcej niż tylko podstawa programowa.

W trakcie projektu, uczniowie z Pracowni Innowacji 3LAB do współpracy zaprosili Muzeum Miasta Gdyni.

– Otwartość i przychylność dyrektor muzeum pani Karin Moder dodały przedsięwzięciu jakości artystycznej i eksperckiej, gdyż podczas projektowania uczniowie Trójki mogli wykorzystać wiedzę zdobytą na warsztatach organizowanych przez koordynatorów gdyńskiej placówki muzealnej – podkreśla Bożena Chmielińska z III Liceum Ogólnokształcącego. – Pierwsze warsztaty w formie zdalnej oraz późniejsze stacjonarne prowadzone były przez koordynatorki projektu z Ośrodka Edukacji Muzeum Miasta Gdyni – panie Olgę Lewandowską i Patrycję Wójcik. Poza zajęciami online młodzież brała także udział m.in. w zwiedzaniu wnętrz i wystaw Muzeum Miasta Gdyni, w architektonicznej grze miejskiej oraz w stacjonarnych warsztatach z projektowania wnętrz z panią Moniką Wójcik i na temat “Liter w przestrzeni” z panią Eugenią Tynną.

Ze współpracy zadowoleni są również przedstawiciele Muzeum Miasta Gdyni.

– Nasze miasto jest perełką architektoniczną. Chętnie wspieramy więc wszystkie architektoniczne pomysły uczniów – mówi Karin Moder,  dyrektor Muzeum Miasta Gdyni. – Ta współpraca była na pewno inspirująca dla obydwu stron.

W efekcie współpracy zdecydowano się na koncepcję aranżacji holu szkolnego nawiązująca do wiodącego w Gdyni modernizmu oraz morskiego charakteru miasta, z motywami  zaprojektowanymi przez uczennicę Trójki Kingę Kulpę. Stworzono także relaksacyjne, przytulne zakątki z zielenią – z możliwością „przygarnięcia” sadzonek. W projektowaniu wnętrza nie zapomniano także o miłośnikach książek, którym w szczególności zostały zadedykowane lektury poświęcone sztuce, kulturze i designowi.

– Podczas naszego projektu „Miejsce na projekt”, współpracowaliśmy między innymi z absolwentami naszej szkoły, Radą Rodziców, w tym rodzicami, którzy są z zawodu architektami – dodają uczniowie Trójki. – Nasz proces projektowy rozpoczęliśmy od serii warsztatów i spotkań w Muzeum Miasta Gdyni z profesjonalistami. Projekt modernizacji korytarza dał nam możliwość spełnienia swoich pasji.

Podczas realizacji uczniowie mieli możliwość m.in. projektowania własnych grafik, tworzenia moodboardów, próbowania swoich umiejętności w projektowaniu 3D, wspólnej pracy na dokumentach współdzielonych, przygotowania prezentacji multimedialnych, aktywnego uczestnictwa i prowadzenia wideokonferencji. Faza koncepcyjna i realizacyjna wymagała od uczestników wdrażania inspirujących pomysłów z uwzględnieniem przepisów budowlanych i bezpieczeństwa, a także wykazania się umiejętnościami praktycznymi, np. w wykonaniu opomiarowania i rzutów przestrzennych holu czy w składaniu mebli.

W projekcie udział wzięli: Karin Moder – dyrektor Muzeum Miasta Gdyni, współautorka pomysłu, Tomasz SosnowskiPatrycja Wójcik i Olga Lewandowska – edukatorzy z Muzeum Miasta Gdyni, z gdyńskiej Trójki – Anna Rzepa – koordynator oraz współautorka pomysłu, Bożena Chmielińska,Małgorzata Olszowa, Marta Mąkosa, Dorota Lubiewska, Dorota Wuczyńska, Izabela Gierada–Lipka (architekt, rodzic), Jolanta Gałecka (rodzic), wsparcie Barbara Mindak – (Cambridge) oraz uczniowie Paula Wołkowska i Lena Bryll (liderki), Maja Miska,Katarzyna WojdyłaKinga Kulpa, Ania Michalak, Martyna Zawadzka, Hanna Gronek, Weronika Bąk, Alicja Urbańczyk, Daria Styn, Julia Ihm –Jasinska, Ania Wojnowska, Ania Bernadt, Jan Górecki, Radosław Majer, Tulia Grossi, Maja Pawlik i Nadia Grey.

Warto dodać, że uczestnicy projektu także sami pozyskiwali fundusze na jego realizację: negocjując rabaty, organizując kiermasz ciast, przekazując wygrane z konkursów członków zespołu 3LAB oraz pozyskując sponsorów.


Poprzedni artykuł„Gaudeamus igitur” rozbrzmiało z „Daru Młodzieży”
Następny artykuł„Pieszo po zdrowie” dla małej Zosi
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze