Gdańscy tiktokerzy wybrani

Casting na gdańskich tiktokerów rozstrzygnięty. Nagroda w wysokości 2 tys. zł oraz warsztaty z Piotrem Byliną – tiktokowym Edziem – powędrowała do trójki laureatów: Natalii Broszkiewicz, Karoliny Synowiec oraz Mateusza Kiedrowskiego. Wyróżnieni otrzymali szansę na stanie się zaangażowanymi ambasadorami naszego miasta. Gdańsk zyskał możliwość współpracy z lokalnymi twórcami, którzy będą tworzyć wartościowe treści dla młodych mieszkanek i mieszkańców.

Do castingu zgłosiło się 40 osób, z których 25 zostało zaproszonych do kolejnego etapu.

Wielka trójka

Twórcy mieli do zrealizowania jedno z trzech zadań konkursowych. Następnie jury konkursu w składzie: Piotr Bylina, przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Gdańsku i partnera konkursu – agencji Personal PR – wyłoniło 3 zwycięzców. Laureatami zostali Natalia Broszkiewicz – tiktok: @mamokochamcie, Karolina Synowiec – tiktok:@44stt oraz Mateusz Kiedrowski – instagram: cienqistandup. Zwycięska trójka otrzymała nagrodę pieniężną w wysokości 2 tys. zł oraz możliwość współpracy z Piotrem Byliną i przygotowania materiałów wideo na kanały Gdańska pod jego opieką.

– Przy ocenie prac konkursowych kierowaliśmy się różnymi kryteriami. Braliśmy pod uwagę in. kreatywność, elastyczność czy dystans do siebie. I gdybym mógł, nagrodziłbym wszystkich, którzy zgłosili się do naszego castingu, ale zwycięzców mogło być tylko trzech. Będziemy się teraz skupiać na warsztatach. Zależy mi, żeby filmy, które powstaną były kreatywne, ambitne, ładne, i żebyśmy mogli poczuć w nich gdańskie klimaty – mówi Piotr Bylina.

Warsztaty z Piotrem Byliną będą składały się z części teoretycznej i praktycznej. Miejsce tej drugiej zależy od wizji laureata, do którego dyspozycji będzie praktycznie całe miasto.

Gdańsk na Tiktoku

Gdańsk od lat wyznacza trendy w polskich mediach społecznościowych. Miasto jest obecne m.in. na Facebooku, gdzie liczba obserwujących miejski profil wynosi ponad 269 tys., na Instagramie – 130 tys. i na Twitterze – ponad 26 tys. Gdańska platforma tiktokowa też rośnie w siłę. Jest tam już prawie 190 tys. polubień i niemal 18 tys. obserwujących, a najpopularniejsze filmy opublikowane na tym kanale, dotarły do ponad pół miliona użytkowników. Rozwój komunikacji w mediach społecznościowych jest wynikiem prowadzenia przez miasto świadomej i konsekwentnej polityki informacyjnej, której celem jest jak najszersze dotarcie z rzetelną informacją do mieszkanek i mieszkańców w różnym wieku.

Marta Formella
fot. Mateusz Słodkowski
Urząd Miejski w Gdańsku

Poprzedni artykułPoszukiwani utalentowani młodzi twórcy kultury i sztuki
Następny artykułSzpitale Pomorskie z Zielonym Feniksem
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze