Są szczęśliwymi mamami, a oprócz rodzicielstwa chcą spełniać także zawodowe plany. Już wkrótce ruszy nabór do 8. edycji projektu „Gdyński BiznesMam”. To szansa, z której skorzystało już ponad 100 młodych kobiet z Gdyni. Z powodzeniem prowadzą swoje biznesy. Teraz ze wsparcia w łączeniu macierzyństwa z przedsiębiorczością będą mogły liczyć kolejne panie.

Przełamują sterotypy, są ambitne i doskonale wiedzą czego chcą, a bardziej doświadczeni fachowcy wskazują im drogę. Tak można w skrócie scharakteryzować uczestniczki projektu „Gdyński BiznesMam” – wyjątkowej inicjatywy, która udowadnia, że macierzyństwo nie musi przeszkadzać w spełnianiu swoich zawodowych celów. Gdyńskie mamy, które opiekują się swoimi pociechami mogą w ten sposób liczyć na silne wsparcie, które pozwala im na spełnienie swojego marzenia o własnej firmie.

O tym, że połączenie bycia mamą na pełen etat i zarządzania małym biznesem jest możliwe przekonało się już łącznie 113 uczestniczek, które wzięły udział w dotychczasowych siedmiu edycjach projektu. Wiele z nich z powodzeniem do dziś prowadzi swoje firmy, korzystając z wiedzy nabytej od trenerów i ekspertów.

Ósma edycja – zapisy we wrześniu

Teraz przed szansą na rozwój mogą stanąć kolejne kobiety – już na początku września Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości planuje nabór zgłoszeń do już ósmej edycji „Gdyńskiego BiznesMam”.

– Wiemy, jak ważna dla szeroko pojętego rozwoju miasta, nie tylko tego rozumianego w sensie ściśle gospodarczym jest przedsiębiorczość jego mieszkańców. „Gdyński BiznesMam” to wyjątkowy projekt, skrojony typowo pod potrzeby ambitnych gdynianek, które chcą zrealizować swoje życiowe plany. Pomagamy im i wspieramy fachową wiedzą na tyle, na ile tylko to możliwe. Wychodzi nam to dobrze, o czym świadczy obecność na rynku wielu ciekawych, małych biznesów stworzonych przez mamy biorące udział w poprzednich edycjach. Właśnie dlatego zachęcam do wzięcia udziału w projekcie – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Na szczegóły dotyczące rekrutacji do wrześniowej edycji trzeba jeszcze poczekać. Wiadomo natomiast, że kryteriami, które muszą spełnić przyszłe uczestniczki będzie m.in. stałe zamieszkanie w Gdyni, posiadanie dziecka poniżej 6. roku życia, brak zatrudnienia (lub przebywanie na urlopie macierzyńskim) i, przede wszystkim, chęć założenia własnej firmy – o rozwianie wszelkich wątpliwości w tej kwestii zadbają już organizatorzy.

Czego można nauczyć się w ramach projektu? Jeden z głównych celów to po prostu zmotywowanie młodych mam do postawienia na rozwój – niezależnie od lęków i ograniczeń. Uczestniczki dowiedzą się, że work-life balance w tym (z pozoru) niełatwym połączeniu jest jak najbardziej możliwy, a macierzyństwo i przedsiębiorczość to dwa obszary, które mogą świetnie się uzupełniać.

Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości przygotowało kompleksowy program zajęć, który uwzględnia wszystko to, co najbardziej przydatne na starcie: podstawy przedsiębiorczości, coaching czy branding siebie i swojego biznesu. Każda uczestniczka będzie mogła też wykonać test Thomas International – profesjonalną analizę profilu osobowego, która odpowie na pytania dotyczące naturalnych predyspozycji.

One już wiedzą, że warto

Wśród ponad 113 dotychczasowych uczestniczek aż mnożą się przykłady pań, które – zainspirowane nową wiedzą i doświadczeniami – zdecydowały się po projekcie na prowadzenie własnej firmy. Dziś z powodzeniem łączą rodzinne życie z zawodowymi obowiązkami, spełniając się w wybranych przez siebie branżach. Dominują te, które są związane z ich hobby i zainteresowaniami, stąd na liście biznesów powstałych po „Gdyńskim BiznesMam” znajdziemy m.in. sklep i kawiarnię z kawą specialty, profesjonalne fotografki, doradczynię marketingową, wedding plannerkę, gabinet podologiczny czy liczne działalności zajmujące się rękodziełem.

„Absolwentki” projektu prowadzonego przez Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości po czasie nie ukrywają, że decyzja o udziale w inicjatywie pomogła im w podjęciu decyzji, której nie żałują.

– Co dał mi udział w projekcie? Ogromne wsparcie merytoryczne, możliwość konsultacji pomysłu na biznes z doświadczonymi osobami, ale przede wszystkim siłę, inspirację i energię od innych mam – mówi Anna Małkowska, która prowadzi Coffee Shop Happy People w gdyńskim Śródmieściu.

„Gdyński BiznesMam” aktywizuje też młode mamy na różne sposoby – niektóre z nich biorą też udział w innych projektach, wymieniając chociażby konkurs „Gdyński Biznesplan”, gdzie do ścisłego finału tegorocznej edycji weszła jedna z uczestniczek, a łącznie trzy z nich złożyły tytułowy biznesplan.

Więcej informacji dotyczących projektu można znaleźć na stronie Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Kamil Złoch
UM Gdynia

Acapulco Beach Plaża Suchacz
Poprzedni artykułGra miejska Różnorodny Gdańsk na Jarmarku Dominikańskim
Następny artykułORP „Iskra” z nagrodą The Tall Ship Races
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze