„Sztuka Chleba” prosto z Gdyni

W przygotowanie swoich produktów wkładają całe serce. Wypiekają chleby z ziarnami i na zakwasie, które zachwycają smakiem. Ma być świeżo i naturalnie. Właściciele piekarni „Sztuka Chleba” to bohaterowie kolejnego odcinka cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.

Pieką z pasją. Dbają o to, żeby klienci codziennie mogli się cieszyć świeżym chlebem, który jest przygotowywany według unikalnej, rodzinnej receptury. Zosia Brunka i Kacper Jezierski prowadzą razem piekarnię „Sztuka Chleba”. Kochają to, co robią, więc praca to dla nich przyjemność. A wszystko zaczęło się w domu rodzinnym Zosi. Jej mama często piekła chleb, który cieszył podniebienia rodziny i gości. Niektórzy chcieli nawet otrzymywać go w prezencie. I tak zrodził się pomysł na biznes. Zosia nauczyła się piec chleb według przepisu mamy, a piekarnię stworzyła w domu. Ojciec pomógł jej skompletować i odpowiednio przygotować niezbędny sprzęt. Brat postanowił zająć się transportem. Potem do zespołu dołączył Kacper, partner Zosi. I „Sztuka Chleba” rozkręciła się na dobre. Z historią tej wyjątkowej rodziny i ich biznesu można się zapoznać w czwartym odcinku drugiej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

„Sztuka Chleba” znajduje się w Miejskich Halach Targowych, a dokładnie na stoisku Hala Lokalnie. Można tam kupić chleby na zakwasie, z ziarnami, a także takie z dodatkiem żurawiny czy suszonych pomidorów. Ponadto na stoisku są też dostępne lokalne produkty, m.in. sery, pasty do pieczywa.

– Firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami lokalnych, rodzinnych firm i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach drugiej edycji cyklu powstało 10 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych. We wtorek, 10 maja br. wystartowała druga edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony restauracji „Malika”, która specjalizuje się w kuchni Maghrebu, czyli Afryki Północnej. Drugi odcinek opowiadał o innowacyjnym przedszkolu „Bullerbyn” stworzonym przez Annę Bielawską. W trzecim odcinku można było dowiedzieć się więcej o sklepie oraz wypożyczalni sprzętu budowlanego i ogrodowego HABU.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

Magdalena Czernek
UM Gdynia

Poprzedni artykułKajakowa przygoda na Wyspie Sobieszewskiej
Następny artykułNowa wystawa czasowa w Muzeum Emigracji
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze