Flota Grupy Kapitałowej LOTOS Petrobaltic powiększyła się o kolejną jednostkę. Nowo zakupiony statek BAZALT II przypłynął 25 kwietnia br. do Gdańska z Wybrzeża Kości Słoniowej. Zanim zacumował przy nabrzeżu spółki LOTOS Petrobaltic pokonał 4580 mil morskich.

Poprzednim właścicielem BAZALTA II była firma Swire Pacific Offshore (SPO) z siedzibą w Singapurze, która jest posiada ponad 50 statków. Dzięki blisko 50-letniemu doświadczeniu operacyjnemu, SPO posiada i obsługuje zróżnicowaną flotę w każdym większym regionie poszukiwań ropy naftowej. LOTOS Petrobaltic kupił jednostkę 24 marca br. przez swoją spółkę Miliana Shipping, przy współudziale Technical Ship Management Ltd. Po podpisaniu umowy statek zmienił nazwę z Pacific Warden na BAZALT II.

Po zakończonych sukcesem inspekcjach, przeflagowaniu i wydaniu niezbędnych dokumentów 30 marca br. jednostka ruszyła w długą drogę z Wybrzeża Kości Słoniowej do Polski. 25 kwietnia br. o godzinie 10:00 statek po raz pierwszy zacumował przy nabrzeżu Flisaków w Gdańsku. Nowo zakupiona przez LOTOS Petrobaltic jednostka, po krótkich pracach przygotowawczych w bazie spółki,  wejdzie w regularny serwis przy obsłudze platform wiertniczych w polskiej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.

– Witamy BAZALTA II w naszej morskiej flocie. Zakup statku to zawsze ważne wydarzenie w historii spółki. Odmładzamy naszą flotę, ale też wiąże się to z poszerzaniem zakresu działania spółki w sferze logistyki morskiej oraz z inwestycjami w obszarze morskiej energetyki wiatrowej. Nowo zakupiona jednostka ma docelowo zastąpić nasz dzielny, ale wysłużony już serwisowiec BAZALT. Niech dobrze służy naszej firmie i pracownikom, a przede wszystkim bezpiecznie pływa – mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes spółki LOTOS Petrobaltic.

BAZALT II został zbudowany w grudniu 2002 roku w stoczni Brevik Construction A/S w Norwegii. Jednostka ma 68,95 m długości, 15,5 m szerokości i 6 m zanurzenia z ładunkiem. Jej nośność to 2355 t. Moc napędu głównego statku sięga 10657 KM. Statek jest wyposażony w 300-tonową wciągarkę Brattvagg, dysponuje technologią dynamicznego pozycjonowania (DP). Jest to statek konstrukcji firmy Rolls-Royce model UT710, o dużej mocy, ładowności i sile uciągu. Jako jednostka typu AHTS (ang. Anchor Handling Tug / Supply vessel) – przeznaczona jest do szerokiej gamy zastosowań na morzu, w szczególności obsługi platform, w tym między innymi obsługi kotwic, holowania, wsparcia ROV (zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych) i prac ratowniczych. 

Informacja prasowa

Nasza Dieta
Poprzedni artykuł„Bajkowa wyspa” i sposoby na nudę
Następny artykułLOTOS Pay&Go dostosowana do potrzeb klientów flotowych
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze