Oni mają pomysł na biznes!

Na swoją własną działalność w Gdyni zdecydowały się postawić w tym roku aż 324 osoby, które zgłosiły łącznie 286 pomysłów na autorski biznes. To wyniki zamkniętego z końcem stycznia naboru do tegorocznej edycji konkursu „Gdyński Biznesplan”.

Oni już zdecydowali – chcą walczyć o swoją przyszłość, zakładając działalność gospodarczą i osiągając sukces na rynku. Pierwszy krok do tego, aby z powodzeniem wkroczyć na salony to dobry biznesplan, a tego, jak go stworzyć nauczy ich „Gdyński Biznesplan”.

Ponad 300 pomysłów na biznes #wGdyni

Dokładnie 324 osoby zdecydowały się zarejestrować do udziału w tegorocznej edycji słynnego już gdyńskiego konkursu wspierającego ambitnych przyszłych przedsiębiorców. Ochotnicy będą w najbliższych miesiącach szlifować swoje biznesowe wizje i pracować nad łącznie 286 biznesplanami – niektórzy z nich rozwiną pomysły wspólnymi siłami, bo taką możliwość daje regulamin konkursu.

– Pomimo naprawdę wymagającego okresu na próbowanie sił we własnym biznesie mamy w tym roku ponad 320 zgłoszeń. Jestem przekonana, że wśród nich znajdzie się naprawdę wiele prawdziwych perełek i innowacji, które po odpowiednim doszlifowaniu mają dużą szansę na sukces na rynku. Pomoże w tym cykl szkoleń, przez który niebawem przejdą uczestnicy. Niezależnie od tego, który z pomysłów w czerwcu zachwyci jury, każdy z zakwalifikowanych wyniesie z konkursu cenną wiedzę i podstawowe know-how, które pomoże w przyszłości zawalczyć o spełnienie biznesowych marzeń – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Garść statystyk dotyczących listy zakwalifikowanych do drugiego etapu uczestników:

  • wśród autorów zgłoszeń dominują kobiety, które stanowią 50,3% wszystkich zakwalifikowanych,
  • najwięcej uczestników (dokładnie 35%) należy do grupy wiekowej 31-40 lat, do grupy wiekowej 26-30 lat – 26% uczestników, do grupy 21-25 lat – 20% z nich,
  • do konkursu zgłosiło się także 9 osób powyżej 51. roku życia, co stanowi 3% wszystkich uczestników,
  • najmłodszy uczestnik drugiego etapu ma 18 lat, najstarszy – 70 lat,
  • 74% uczestników nie prowadzi działalności gospodarczej, aktywnych zawodowo jest 26%,
  • najwięcej zgłoszeń dotyczy działalności usługowej (68%), mniej produkcyjnej (19%) i handlowej (13%),
  • wśród branż dominują design, projektowanie i sztuka (23%), opieka medyczna, zdrowie i pomoc (13%) oraz turystyka, rekreacja, sport i rozrywka (13%),
  • aż 57% biznesowych wizji znajduje się na etapie pomysłu,
  • większość uczestników to mieszkańcy Gdyni (57,8% zgłoszeń),
  • uczestnicy pochodzą także m.in. z Gdańska, Redy, Rumi, Wejherowa, Bielska-Białej, Szczecina czy ukraińskiej Odessy,
  • pojedyncze zgłoszenia wpłynęły też od mieszkańców Sopotu, Poznania, Warszawy, Bydgoszczy i Krakowa.

Wiedza niezbędna do działania

Na stronie internetowej Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości opublikowano już listę osób, które zakwalifikowały się do kolejnego etapu.

https://www.facebook.com/gdynskibiznesplan/

Przypomnijmy, że dla tych, którzy zdecydowali się zaaplikować do tegorocznej edycji tak naprawdę dopiero rozpoczyna się cała konkursowa procedura. Na początek drugiego etapu – szkolenia, z których mogą skorzystać wszyscy zakwalifikowani.

Uczestnicy sami będą mogli zdecydować, w których z nich wziąć udział i zapisać się na konkretne moduły. Zapisy na szkolenia ruszają w czwartek, 3 lutego o godzinie 7:00, zaś same zajęcia rozpoczną się od poniedziałku, 7 lutego.

Czego nauczą się przyszli przedsiębiorcy? Eksperci podczas szkoleń przybliżą im kwestie związane z pełnymi podstawami prowadzenia własnej firmy, w tym m.in. marketingiem, pisaniem biznesplanu, prawnymi zawiłościami, wdrażaniem produktu, odpowiedzialnym rozwojem firmy, metodą design thinking, umowami handlowymi czy funkcjonowaniem działalności gospodarczej w warunkach „Polskiego Ładu”. Ze względu na pandemiczne realia, wszystkie z zajęć odbędą się w formie zdalnej, na platformie Zoom lub specjalnej platformie szkoleniowej PFP.

Pełen cykl szkoleń dla uczestników „Gdyńskiego Biznesplanu” zakończy się 4 marca. Po nim przyjdzie czas na kluczowy, tytułowy element całej rywalizacji, czyli przygotowanie własnych biznesplanów, które będzie trzeba złożyć przed końcem marca. W kwietniu organizatorzy konkursu ogłoszą listę osób, które zakwalifikowały się do finałowego etapu, a o ostatecznych wynikach zadecyduje to, jak autorzy najlepszych pomysłów na biznes zaprezentują się przed jury. Rozstrzygnięcia poznamy podczas gali finałowej, która odbędzie się w pierwszej połowie czerwca.

O „Gdyńskim Biznesplanie”

„Gdyński Biznesplan” to konkurs, który jest organizowany przez miasto nieprzerwanie od 2003 roku. Ma na celu promocję przedsiębiorczości oraz wsparcie osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą, ale nie mają jeszcze odpowiednich środków finansowych czy wiedzy i doświadczenia.

Przez 20 lat w konkursie wzięło udział ponad 7000 osób. 1600 z nich złożyło biznesplany przygotowane pod okiem ekspertów.

Organizatorem konkursu jest miasto Gdynia. Główni partnerzy przedsięwzięcia to PKO Bank Polski i Radmor. Regulamin konkursu oraz lista nagród i wyróżnień są dostępne na stronie internetowej www.gdyniaprzedsiebiorcza.pl.

Zachęcamy także do śledzenia facebookowego profilu konkursu.

Poprzedni artykułZmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej
Następny artykułDzieje się przy Polskiej 1
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze