Granty na wsparcie dla rodzin popegeerowskich

Do 2 listopada uczniowie z rodzin popegeerowskich mogą ubiegać się o dofinansowanie na sprzęt do nauki zdalnej w ramach projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym”. Dotyczy to nie tylko rodzin zamieszkujących miejscowości, w których funkcjonowały państwowe gospodarstwa rolne, ale też dzieci, wnuki i prawnuki osób, które były zatrudnione w PPGR.

Celem projektu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do internetu.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:

  • sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami;
  • ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
  • usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.

O wsparcie dla uczniów mogą starać się rodziny, które zamieszkują miejscowość, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej. Dofinansowanie można uzyskać również, jeśli rodzice, dziadkowie lub pradziadkowie (krewni w linii prostej), a także opiekunowie prawni byli zatrudnieni w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwali w miejscowości objętej PPGR.
Aby pomoc trafiła do najbardziej potrzebujących, o pomoc nie moga się starać te rodziny, w których dziecko otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputer stacjonarny lub przenośny zakupiony ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.

Warunkiem ubiegania się o dofinansowanie jest przedłożenie następujących dokumentów:

  • oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego dziecka;

lub

  • oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletniość.

Wniosek w formie papierowej należy złożyć do 2 listopada 2021 do godz. 15.00 (decyduje data wpływu) w sekretariacie Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Gdyni, ul. Śląska 35-37 (Budynek A), 81-310 Gdynia.
Osobą kontaktową jest Aneta Grygiel-Dorszewska, tel. 58 761 77 26 lub 58 761 77 00.

W razie posiadania dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia krewnego w linii prostej w PGR, można je dołączyć go do niniejszego oświadczenia (wymóg nieobligatoryjny). Weryfikacja oświadczeń odbywac się będzie na podstawie dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia krewnego w PGR.
Beneficjentem projektu jest Gmina Miasta Gdyni.

Wzory oświadczeń znajdują się w załącznikachdo artykułu.
Informacje dotyczące Projektu „Granty PPGR”, w tym regulamin znajdują się na stronie
www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr.

Do pobrania:

Karolina Szypelt
UM Gdynia

Poprzedni artykułCoraz bliżej święta. Spotkajmy się #wGdyni
Następny artykułWyjątkowy koncert w rocznicę śmierci św. Maksymiliana
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze