Gdynia: Łatwiej dla rowerzystów w centrum

Przejazd rowerem przez centrum miasta będzie szybszy, łatwiejszy i bezpieczniejszy. Do rozbudowanej sieci dróg rowerowych w Śródmieściu dołączają kolejne odcinki – przy ul. Władysława IV i Armii Krajowej. Wykonuje je – na mocy umowy zawartej z miastem – firma, która realizuje nową inwestycję mieszkaniowo-usługową.

Dobra wiadomość dla rowerzystów, którzy podczas codziennych podróży przejeżdżają przez centrum Gdyni – już wkrótce siatka połączeń powiększy się o nowe fragmenty, dzięki którym na dwóch kółkach łatwiej będzie można pokonać m.in. odcinek ul. Władysława IV przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej.

W Śródmieściu trwają prace w ramach umowy drogowej, którą miasto zawarło z jednym z deweloperów – realizującą inwestycję o nazwie „Plac Unii” firmą Hossa. Dzięki temu już niedługo zmieni się nawierzchnia drogi rowerowej, która biegnie wzdłuż ul. Władysława IV. Zamiast kostki brukowej pojawi się tam lepsza, gładka nawierzchnia bitumiczna. Dotyczy to odcinka przebiegającego na wysokości nowej inwestycji.

Zmieni się także rowerowe połączenie wzdłuż ul. Armii Krajowej – na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Władysława IV pojawią się zupełnie nowe pasy rowerowe, które zostaną powiązane z już istniejącymi pasami na ul. 3 Maja oraz połączone z drogą rowerową przy ul. Władysława IV.

– Nowe i wyremontowane odcinki będą tworzyć spójną sieć z tymi fragmentami, które do tej pory istniały oraz z tymi, które lada moment będą budowane. Mowa tutaj o ul. 3 Maja oraz 10 Lutego. Dzięki temu rowerzyści, którzy jadą z kierunku północnego i kierują się na południe, wzdłuż ul. Władysława IV i 10 Lutego, będą mogli skorzystać z wygodnego, intuicyjnego przejazdu rowerowego, bardziej bezpiecznego dla ruchu rowerowego – wyjaśnia Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach w Śródmieściu pojawiło się już kilka innych, nowych fragmentów dróg rowerowych, w tym m.in. odcinek wzdłuż ul. 10 Lutego z nawierzchnią z mineralno-żywicznej mieszanki o większej przepuszczalności. To także odcinek od ul. 3 Maja do ul. Mściwoja, który w ramach umowy drogowej wykonuje prywatny inwestor budujący pobliski hotel.

Kamil Złoch
UM Gdynia
fot. facebook.com/oficerrowerowygdyni

Poprzedni artykułTurniej Piłki Nożnej dla dzieci – Kościerzyna CUP 2021
Następny artykułAwantura o TVN ma przykryć podwyżki podatkowe dla milionów Polaków z tzw. klasy średniej?
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze