Cyfrowa Gdynia. Powstaje Gdyńskie Centrum Informatyki

Cyfrowa rewolucja w Gdyni. Od 1 stycznia 2021 roku za kompleksową obsługę teleinformatyczną Urzędu Miasta Gdyni oraz podlegających mu jednostek organizacyjnych odpowiadać będzie Gdyńskie Centrum Informatyki (GCI). Uchwałę w sprawie utworzenia nowej jednostki budżetowej i nadania jej statutu, bez głosu sprzeciwu, przyjęto podczas sesji Rady Miasta Gdyni, która odbyła się 25 listopada.

W lipcu tego roku ogłoszono start projektu Cyfrowa Gdynia, a prezydent Wojciech Szczurek powołał zespół ekspercki, przed którym postawił zadanie opracowania i wdrożenia optymalnych, kompleksowych rozwiązań technologicznych dla gdyńskiego magistratu i jednostek miejskich. Efektem pracy zespołu jest decyzja o powołaniu GCI.

– To kamień milowy w cyfrowym rozwoju naszego miasta. GCI pozwoli realizować wizję nowoczesnej administracji, dzięki której mieszkańcy będą mogli korzystać z coraz szerszej palety usług online. Pozytywną zmianę odczują również urzędnicy, którzy ze wsparciem GCI będą mieli do czynienia podczas codziennej pracy – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.Utworzenie centrum usług wspólnych w obszarze szeroko pojętych technologii cyfrowych, obejmujących kwestie infrastrukturalne, utrzymaniowe czy wdrożeniowe, pozwoli na stworzenie jednolitego standardu w ujęciu miasta.

– Świadomi istoty wdrażania kompleksowych rozwiązań technologicznych na poziomie całej gdyńskiej administracji, czerpiemy z najlepszych światowych trendów. To obecnie jedno z najważniejszych wyzwań dla każdego samorządu – podkreśla Rafał Klajnert, sekretarz miasta i dyrektor Urzędu Miasta Gdyni. – Co ważne, GCI tworzymy w ramach istniejących struktur miejskich. Reorganizujemy zasoby kadrowe, by maksymalnie wykorzystać ich ogromny potencjał i doświadczenie. Nad stworzeniem GCI intensywnie pracowaliśmy od wielu miesięcy. To dobry moment, by podkreślić profesjonalizm i kompetencje członków zespołu eksperckiego, którym dziękuję za dotychczasowe zaangażowanie – dodaje.

Centralne przetwarzanie danych i współdzielenie zasobów przełoży się m.in. na: wyższą jakość obsługi mieszkańców, optymalizację kosztów oraz ujednolicenie procedur.
GCI zapewni realizację zadań z zakresu: wdrażania i utrzymywania systemów informatycznych, budowy i administrowania sieci teleinformatycznej – w tym infrastruktury telekomunikacyjnej, a także usług utrzymaniowych i eksperckich w powyższych dziedzinach.

– Zmiany, które najszybciej wejdą w życie to wspólne procedury zamówień, tak aby miasto Gdynia występowało jako jeden klient w rozmowach z największymi dostawcami – to przełoży się na cenę i jakość. W związku z coraz większymi wymaganiami stawianymi przed eUsługami świadczonymi przez administrację, chcemy łączyć w całość posiadane przez nas systemy, tak aby możliwie najwięcej funkcji mieszkaniec mógł realizować w jednym miejscu – to duże wyzwanie obserwując również zmiany w przepisach prawa – mówi Jakub Ubych, radny miasta Gdyni.

GCI rozpocznie pracę 1 stycznia przyszłego roku. Od 1 marca 2021 r. będzie obsługiwać we wskazanych obszarach (usługi: eksperckie, utrzymaniowe, serwisowe, operatorskie, zakupowe, wdrożeniowe) Gdyńskie Centrum Sportu, Zarząd Dróg i Zieleni, Biuro Planowania Przestrzennego i Centrum Usług dla Przedszkoli i Szkół. Miesiąc później pełną obsługą objęty zostanie również Urząd Miasta Gdyni.

Agata Grzegorczyk
rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni

Poprzedni artykułWyższe limity dorabiania dla emerytów i rencistów
Następny artykułPomocowa grupa COVID-owa na Facebooku powstaje w Olsztynie
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze