Powrót do szkoły! Jak zadbać o zdrowe nawyki dziecka i być dla niego żywieniowym drogowskazem?

Wakacje, wakacje i po wakacjach… a na dzieci i rodziców czeka wyczekiwany powrót do szkoły. Wielu rodziców często zastanawia się jak sprawić, aby dziecko przez cały dzień spędzony w szkole jadło zdrowe posiłki, a także zadbać o jego zdrowe nawyki żywieniowe. Poznaj wskazówki przygotowane przez dietetyk Aleksandrę Pędzich z Poradni Nasza Dieta.

Jak być dla swojego dziecka żywieniowym drogowskazem?

  1. Samemu dając dobry przykład- jadając regularnie, szykując posiłki do pracy, wybierając zdrowe produkty!
  2. Jadając wspólne posiłki- to czas dla Was, z dala od telewizji, komputera czy telefonu
  3. Eksperymentujcie w kuchni- zachęć dziecko do wspólnego przygotowywania posiłków- pobudzi to jego ciekawość i chęci do próbowania różnych produktów
  4. W przypadku produktów mniej lubianych daj swojemu dziecku możliwość samodzielnego wyboru między alternatywami np. zupa pomidorowa czy kalafiorowa – podpowiada dietetyk Aleksandra Pędzich
  5. Starajcie się nie wychodzi
  6. z domu do szkoły bez zjedzenia śniadania. Co może sprawdzi
  7. się na śniadanie? Wypróbujcie kanapki z pełnoziarnistego pieczywa, musli z mlekiem/jogurtem lub owsiankę z ulubionymi owocami, naleśniki (z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, twarożku i świeżych sezonowych owoców, jajka w każdej postaci- jajecznica, omlety, jajka na twardo, miękko, pasty jajeczne).
  8. Staraj się przygotowywać dziecku do szkoły domowe, pożywne kanapki lub inne zdrowe przekąski takie jak koktajle na bazie kefiru, jogurtu, maślanki z ulubionymi owocami, świeże owoce i warzywa, orzechy i suszone owoce ! Unikajcie wyrobów cukierniczych typu słodkie bułki i drożdżówki
  9. Nie kupuj dzieciom słodkich napoi (starajcie się wspólnie pić jak najwięcej wody mineralnej z ulubionymi dodatkami lub soków świeżo wyciskanych z owoców czy też soków 100%)
  10. Wybieraj naturalny nabiał, bez zbędnych, szkodliwych dodatków i dużych ilości cukru! W zamian z dodatkami świeżych owoców, dżemów niskosłodzonych czy miodu.
  11. Z pośród słodyczy najlepiej wybierajcie : ciasteczka owsiane/ pełnoziarniste np. firmy Belvita, Sante, batony zbożowe np. firmy Bakaland, Sante lub zdrobione samodzielnie, czekoladę gorzką lub z dodatkiem orzechów, bakali, kakao naturalne – dosłodzone miodem, lub zdrowym zamiennikiem np. ksylitolem, erytrytolem, desery mleczne (koktajle, lody, budynie), sorbety, galaretki z owocami, sezamki, własne wypieki drożdżowe np. ze świeżymi owocami
  12. Na uroczystości typu urodziny, święta przygotuj domowe ciasta z dodatkiem np. świeżych sezonowych owoców- dzięki temu kontrolujemy ilość cukru dodanego lub możemy zastąpi
  13. go zdrowszą wersją np. ksylitolem, erytrytolem, miodem – radzi dietetyk Aleksandra Pędzich.

Zdrowa dieta dziecka ma ogromny wpływ na jakość życia. Tu i teraz, w okresie dzieciństwa daje siłę do działania, poznawania, rozwoju i nauki. W przyszłości decyduje o stanie zdrowia w dorosłym życiu pozwalając unikną wielu chorób dietozależnych. Na co dzień otoczeni jesteśmy ogromną ilością niskiej jakości, wysokoprzetworzonej żywności i wielu pokusom.

Jeśli chciałbyś zadbać o prawidłowe żywienie swojego dziecka i całej rodziny skorzystaj z pomocy dietetyka. Być może wystarczy indywidualnie ułożony jadłospis z nowymi, ciekawymi przepisami i wykorzystaniem sezonowych produktów albo dodatkowa porcja wskazówek i motywacji?

Aleksandra Pędzich – Dietetyk
 
Poradnia dietetyczna „Nasza dieta”


Olsztyn ul. Dąbrowszczaków 39 pok. 303 
Elbląg ul. Łowicka 15 (wejście od ul. Ogólnej)
kontakt@nasza-dieta.pl
+48 662 972 682

Więcej informacji znajdziesz na: 

www.nasza-dieta.pl 
facebook.com/naszadieta/ 
instagram.com/naszadieta/

Nasza Dieta
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze