Lato to szczególny okres! Nasza Dieta obfituje w pyszne, sezonowe i lokalne produkty m.in. w świeże warzywa i soczyste owoce, które zwłaszcza teraz są dużo tańsze i łatwo dostępne. Lato to również okres urlopowy. Szczególnie dla Was dietetyczne porady wakacyjne od dietetyk Aleksandry Pędzich z Poradni Nasza Dieta. A jeśli po wakacyjnych all inclusiv złapią Cię wyrzuty sumienia- skorzystaj LETNIEJ PROMOCJI w Poradni Nasza Dieta, by ułatwić sobie powrót do diety po wakacyjnych szaleństwach

1) Profilaktyczne probiotyki
Przed Tobą długo wyczekiwany urlop. Warto na 2-3 tygodnie wcześniej przyjmować probiotyki- podpowiada dietetyk Aleksandra Pędzich. Jadąc w nowe, nieznane miejsca często stołujemy się w przydrożnych knajpkach, dworcowych barach czy restauracjach typu fast-food co niesie za sobą pewne ryzyko. Nie wiemy z czego, w jakich warunkach i jak długo sporządzane i sprzedawane są tam potrawy. Jedzenie podróży może przysporzyć wiele dolegliwości żołądkowych- osłabienie, zatrucia czy biegunki. Dzięki probiotykom korzystne bakterie dla naszego organizmu uszczelnią przewód pokarmowy, chroniąc przed obcymi bakteriami.

2) Zacznij dzień od pożywnego śniadania!
Przed wyjściem z domu zjedz zawsze coś pożywnego i lekkiego np. pełnoziarnistą kanapkę, sycące jajka w dowolnej postaci lub owsiankę na wodzie z bakaliami. Pożywny posiłek powinien nasycić Cię na dłuższą podróż, a także pozwoli uniknąć spożywania niezdrowych przekąsek w niekontrolowanych ilościach.

3.Lepsze jedzenie własne, niż przypadkowe.
W podróż zabierz ze sobą, przygotowane wcześniej kanapki, tortille, koktajl, smoothie, owoce, warzywa pokrojone w słupki z dodatkiem hummusu, lunchboxy i pożywne sałatki na bazie makaronu, ryżu, kaszy z dodatkiem sera mozzarella, fety, chudego mięsa np. piersi
z kurczaka lub szynki z indyka, ryby np. tuńczyka lub łososia, pestek, orzechów. Gdy zgłodniejesz, będziesz miał pod ręką przekąski nim zdecydujesz się na bliżej nieokreśloną knajpkę.

4) Nie daj się odwodnieniu! Nie ograniczaj napojów, by uniknąć nieplanowanych postojów. Również jazda w klimatyzowanym samochodzie mocno odwadnia organizm – mówi dietetyk Aleksandra Pędzich. Dzięki prawidłowemu nawodnieniu unikniesz bólu i zawrotów głowy, obrzęków na rękach, stopach czy pod oczami, będziesz miał lepsze samopoczucie
i koncentracje. Do butelki wody dodaj owoce – plastry pomarańczy, cytryny, grejpfruta czy maliny, do tego liście mięty lub innych ziół, jak np. szałwia czy rozmaryn, a uczynisz ją jeszcze smaczniejszą i to bez kalorii!

5) Obawiasz się, że w trakcie urlopu Twoje dotychczasowe efekty diety odchudzającej wrócą z efektem jo-jo? Staraj się nie porzucać dotychczasowych nawyków żywieniowych, pilnować pór posiłków i ich wielkości. Nie przejadaj się, a jeśli możesz zabieraj ze sobą pudełka z dietetycznymi przekąskami. W lokalnych restauracjach staraj się dobierać potrawy podobne do tych które znajdowały się dotychczas w Twojej diecie czy jadłospisach- radzi dietetyk Aleksandra Pędzich

6.Jeśli jednak po wakacyjnych all inclusiv złapią Cię wyrzuty sumienia- skorzystaj
z pomocy dietetyka, by ułatwić sobie powrót do diety po wakacyjnych szaleństwach.
Być może wystarczy indywidualnie ułożony jadłospis z nowymi, ciekawymi przepisami i wykorzystaniem sezonowych produktów albo dodatkowa porcja wskazówek i motywacji?

Skorzystaj z wakacyjnej promocji w poradni Nasza Dieta! Do końca sierpnia pierwsze spotkanie w Poradni Nasza Dieta GRATIS przy zakupie dowolnego jadłospisu! Jeśli nie masz możliwości skorzystać z usług stacjonarnie, do wyboru masz także możliwość współpracy drogą ONLINE. Koszty jakie ponosisz dotyczą tylko ceny jadłospisu, na który się zdecydujesz. Dieta przygotowywana jest na podstawie szczegółowej ankiety zdrowotno-żywieniowej, którą otrzymasz na maila.

To idealne rozwiązanie dla Ciebie jeśli:

  • jesteś osobą zapracowaną, jednak chciałbyś podjąć współpracę z dietetykiem,
  • nie masz czasu na dojazdy do poradni bądź też nie ma poradni dietetycznej w Twoim miejscu zamieszkania;
  • mieszkasz lub pracujesz za granicą;
  • preferujesz kontakt drogą online

Artykuł pochodzi z letniego wydania Gazety Bogaty Region. Chcesz zobaczyć resztę artykułów?
Kliknij i zobacz wersję e-wydania Gazety Bogaty Region

Nasza Dieta
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze