Bilet okresowy na Gdańsk dostępny również w aplikacji mPay

Bilet okresowy w aplikacji mobilnej? W Gdańsku dotychczas było to możliwe dzięki aplikacji „Jestem z Gdańska”. Od teraz mieszkańcy mają możliwość zakupu biletu okresowego online, korzystając z kolejnego narzędzia.

Aplikacja mPay jest znana pasażerom, którzy za jej pośrednictwem od kilku już lat nabywają bilety na podróż środkami transportu publicznego. Do tej pory w Gdańsku pasażerowie mieli do wyboru możliwość zakupu biletu jednorazowego i czasowego (1-godzinne, 24-godzinne i 72-godzinne). Od października gdańszczanie mogą dzięki tej aplikacji zaopatrzyć się również bilety okresowe (studenci w bilety semestralne 4-miesięczne, oferta biletów 5-miesięcznych będzie dostępna od nowego semestru).

– Od kilku lat sukcesywnie rośnie sprzedaż biletów online na gdańską komunikacje miejską – mówi Sebastian Zomkowski, Dyrektor ZTM w Gdańsku. – Cieszymy się, że od października nasi pasażerowie będą mogli za pośrednictwem aplikacji mPay kupić również bilety okresowe. Liczymy na to, że tą drogą podążą również inni operatorzy, oferujący usługę nabycia online biletów na gdański transport publiczny – podkreśla dyrektor Zomkowski.

Informacja o możliwości zakupu biletu okresowego online w aplikacji mPay znajduje się na stronie internetowej ZTM w Gdańsku w zakładce Bilety/Gdzie kupić/Bilety okresowe.

–  Cieszy nas, że wykorzystując szerokie doświadczenie i know-how możemy wspierać mieszkańców Gdańska w wygodnych podróżach środkami transportu publicznego. Możliwość zakupu biletu okresowego z poziomu telefonu to istotne udogodnienie dla pasażerów. W mPay dokładamy wielu starań, aby  w trybie ciągłym maksymalizować korzyści po stronie naszych użytkowników. Szeroki zakres funkcjonalności, intuicyjna obsługa i stabilność od strony systemowej, to niekwestionowane wyróżniki naszej aplikacji – mówi Andrzej Basiak, Prezes Zarządu mPay S.A.

Jak zakupić bilet okresowy online w aplikacji mPay?

Darmową aplikację można pobrać ze sklepu Google Play, App Store lub Huawei App Gallery. W kolejnym kroku należy zapewnić środki do realizacji transakcji (zakładka „Moje finanse”). Następnie, w zakładce „Produkty i usługi” wybieramy kafelek „Komunikacja miejska”. W kolejnym kroku wskazujemy miasto i bilet, a następnie opłacamy zakup. W celu realizacji ostatniego kroku możemy skorzystać z jednego z trzech źródeł płatności (przedpłacona portmonetka, podpięta karta płatnicza lub karta w elektronicznym portfelu kart MasterPass).

Dodatkowe udogodnienia dla mieszkańców

Warto przypomnieć, że mieszkańcy Gdańska zyskują w aplikacji dostęp do innowacyjnego planera podróży mPay GO! Z poziomu aplikacji otrzymają nie tylko wizualizację całej trasy do pokonania, ale także precyzyjne wskazówki odnośnie przejazdu i sposobu dojścia w wyznaczone miejsce. Otrzymają również przypomnienie, kiedy należy udać się na przystanek. W tym samym miejscu sprawnie zakupią bilet.

Operator aplikacji mPay przygotował prostą instrukcję pokazującą, w jaki sposób można zakupić bilet okresowy w tej aplikacji – zobacz: instrukcja zakupu biletu w aplikacji mPay

Pobierz aplikacje mPay

Gdzie kupić bilety na gdańską komunikację miejską

Przypominamy, że bilety gdańskiej komunikacji miejskiej można kupić na wiele sposobów: w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, w biletomatach (ponad 100 urządzeń usytuowanych na przystankach, z których korzysta najwięcej pasażerów) bądź w placówkach handlowych, które sprzedają bilety ZTM w Gdańsku. Bilety można również nabyć przez Internet oraz u kierowców na liniach autobusowych, obsługujących połączenia międzygminne: 107, 117, 122, 126, 132, 143, 156, 171, 174, 200, 205, 207, 232, 255, 256, 607, N5 (nie dotyczy linii: 112, 186, 213, N9) – jeden karnet w cenie 12 zł (pełnopłatny) lub 6 zł (ulgowy) składa się z dwóch biletów jednoprzejazdowych oraz jednego biletu godzinnego. Bilety można również nabyć za pośrednictwem aplikacji w urządzeniu mobilnym. Do tej ostatniej formy zakupu szczególnie zachęcamy zarówno mieszkańców Grodu Neptuna, jak i turystów.

Korzyści płynące z zakupu biletu przez telefon to:

  • szybkość i łatwość zakupu,
  • możliwość zakupu dowolnego biletu na przejazd w każdej chwili,
  • powiększająca się oferta operatorów – od października Mpay oferuje możliwość zakupu w swojej aplikacji biletu okresowego.

Które aplikacje do zakupu biletów?

Zakup biletów komunikacji miejskiej w Gdańsku jest możliwy przy użyciu aplikacji: mPayjakdojade.plzbiletemGoPaySkyCashmoBiLET. Każdy posiadacz smartfonu albo tabletu z dostępem do Internetu może pobrać i zainstalować daną aplikację, by móc w każdej chwili kupić bilet na autobus lub tramwaj. Aplikacje umożliwiają szybki, bezpieczny i łatwy zakup nie tylko jednoprzejazdowego czy jednogodzinnego metropolitalnego biletu ważnego w sieci ZTM, ale również zakup innych biletów metropolitalnych: 24- i jak i 72-godzinnych – bądź, jak w przypadku Mpay, okresowego (więcej o ofercie biletów metropolitalnych).

Jak kupić bilet w aplikacji?

Wszystkie aplikacje mają własne instrukcje jak z nich korzystać. Ogólne zasady zakupu biletów prezentujemy poniżej:

  1. najpierw należy na swoje urządzenie mobilne pobrać jedną z aplikacji (mPayjakdojade.plzbiletemGoPaySkyCashmoBiLET)
  2. potem wymagana jest rejestracja w aplikacji (każda z nich prowadzi krok po kroku przez ten etap),
  3. po rejestracji czas na doładowanie konta środkami finansowymi lub podpięcie karty płatniczej, z której ściągana będzie należność,
  4. następnie trzeba przejść do zakupu: wybrać miasto, ewentualnie wskazać też nr pojazdu lub linii oraz rodzaj biletu,
  5. po wybraniu biletu należy potwierdzić zakup,
  6. otrzymanie potwierdzenia transakcji jest równoznaczne ze skasowaniem biletu,  
  7. okazujemy go do kontroli wyłącznie na urządzeniu mobilnym, na które pobrana została aplikacja.

– Zachęcamy zarówno mieszkańców Gdańska, jak też osoby odwiedzające nasze miasto, do zakupu biletów przy użyciu urządzeń mobilnych – mówi Sebastian Zomkowski, Dyrektor ZTM w Gdańsku. – Coraz więcej osób korzysta z różnych aplikacji na co dzień. A dzięki tym, które pozwalają kupić bilet komunikacji miejskiej, nie trzeba szukać biletomatu lub kiosku. Nie jest potrzebna gotówka ani karta płatnicza, wystarczy mieć smartfon z odpowiednią aplikacją. Gorąco zachęcam do wypróbowania tej możliwości i korzystania z niej  – dodaje Dyrektor ZTM.

Zygmunt Gołąb
Zarząd Transportu Miejskiego

Poprzedni artykułProjekt „Pomorskie dzieciom” w walce ze skutkami epidemii
Następny artykułKościerzyna w programie „Zakochaj się w Polsce”
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze