Ta droga to ważny element komunikacyjny środkowo-zachodniej części województwa warmińsko-mazurskiego. Dla sprawnego funkcjonowania regionu ważne jest, aby była ona w jak najlepszej kondycji.
Niedawno zakończony pierwszy etap rozbudowy drogi wojewódzkiej 527 na odcinku Morąg-Łukta jest już do dyspozycji kierowców. Wysokiej jakości jezdnia znacznie poprawiła dostępność komunikacyjną tej części powiatu ostródzkiego, jednak to nie koniec inwestycji drogowych w tym regionie.
– Dokończymy ten projekt modernizując drogę na brakującym odcinku łączącym Florczaki z Bramką – mówi marszałek województwa Marcin Kuchciński. – Za nami remonty na odcinkach Łukta-Florczaki i Bramka-Morąg, teraz budujemy brakujący element tak, aby droga w całości była najwyższej jakości. Powiat ostródzki to bardzo atrakcyjny turystycznie obszar, zależy nam na tym, aby nasi goście mogli dojechać do miejsca swojego wypoczynku w komfortowych i bezpiecznych warunkach.
Przed nami nie tylko wymiana asfaltu, ale także korekta łuków, przebudowa skrzyżowań, budowa przejść dla pieszych, zatok autobusowych, systemu odwadniania drogi i oświetlenia, a także wycinka zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego drzew.
– Jeszcze w tym roku czeka nas kolejna duża inwestycja na drodze 527, czyli przebudowa wyjazdu z Olsztyna w kierunku Tomaszkowa wraz z budową ronda ze zjazdem na Bartąg – mówi dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie Waldemar Królikowski. – To ogromne przedsięwzięcie, które znacznie usprawni ruch w Olsztynie i najbliższym otoczeniu miasta, jednocześnie domykając nasze inwestycje drogowe w najbliższym sąsiedztwie stolicy regionu.
Dwa etapy przebudowy drogi 527 na odcinku Morąg-Łukta, które zostały wykonane do tej pory to koszt blisko 92 mln zł, z czego ponad 67 zł pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 a blisko 8 mln zł z budżetu państwa. Pozostała część finansowania inwestycji pochodzi z budżetu województwa. Budowa drugiego etapu łączącego Florczaki z Bramką to koszt blisko 28,3 mln zł z czego ponad 22 mln zł pochodzi ze środków programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027. Wykonawca robót budowlanych, czyli firma Strabag wejdzie na plac budowy już za tydzień, bo 8 sierpnia. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to 3 listopada 2025 roku.
Umowę na przebudowę drogi podpisał dyrektor ZDW Waldemar Królikowski wraz z główną księgową Eweliną Anuszkiewicz. Ze strony wykonawcy swój podpis złożył kierownik techniczny Strabag Daniel Rusinek.