Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie a Gminą Pasłęk od dnia 19.05.2021 r. w Urzędzie Miejskim w Pasłęku działa punkt konsultacyjno-informacyjny programu „Czyste Powietrze”.
Na miejscu tj. w budynku Ratusza przy ul. Chrobrego 7 (II piętro) udzielane są szczegółowe informacje dotyczące ww. programu. Ponadto punkt umożliwia wsparcie i obsługę wnioskodawców programu w procesie składania oraz rozliczania wniosków.
Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30.
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 55 248 20 01 wew. 84.
Program obejmuje dwie grupy beneficjentów:
1) uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania (30%) – osoby, których roczny dochód nie przekracza 100 000 zł,
2) uprawnionych podwyższonego poziomu dofinansowania (60%) – osoby, których przeciętny średni miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza:
- 2 189 zł – w gospodarstwie jednoosobowym,
- 1 564 zł – w gospodarstwie wieloosobowym.
Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania do właściwego terytorialnie wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej (wfośigw), powinna uzyskać, do dnia złożenia wniosku, od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (zgodnie z miejscem jej zamieszkania) zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Program przewiduje dofinansowania na:
- źródło ciepła (wymiana, zakup, montaż),
- instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej,
- wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła,
- mikroinstalację fotowoltaiczną,
- ocieplenie przegród budowlanych,
- stolarkę drzwiową i okienną,
- dokumentację (audyt energetyczny, dokumentacja projektowa).
UM Pasłęk