Od 1 lipca zostaną wprowadzone zmiany w Strefie Płatnego Parkowania. Zobacz jak będzie wyglądała strefa i jakie będą obowiązywały stawki.
Na taki krok zdecydowało się wiele polskich miast. Umożliwiły to ostatnie zmiany w przepisach, które dały samorządom możliwość nowych regulacji w opłatach za postój w Strefach Płatnego Parkowania.
– To drugi etap zmian – przypomina Michał Koronowski, rzecznik Zarządu Dróg Zieleni i Transportu – do strefy włączone zostaną nowe obszary – teraz obszar SPP zostanie rozszerzony o następujące ulice: Grunwaldzka, Kromera, Żarskiej, Konopnickiej, Jagiełły oraz parking przy hali Urania. W przypadku ul. Kromera wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy (wjazd od strony ul. Konopnickiej), natomiast na ul. Grunwaldzkiej wyznaczone zostaną nowe miejsca parkingowe na jezdni.
Zmienią się też ceny za parkowanie. W podstrefie T (zielonej) za pierwsze półgodziny zapłacimy 1,3 zł, a w podstrefie C (czerwonej) – 2 zł. Abonament miesięczny będzie kosztował 250 zł.
– Pozostawianie pojazdów w olsztyńskiej Strefie Płatnego Parkowania nie powinno być tańsze niż korzystanie z komunikacji publicznej – wyjaśnia dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu, Marcin Szwarc. – Wzrost opłat ma zniechęcać do wjeżdżania prywatnymi samochodami do centrum Olsztyna i skłaniać użytkowników pojazdów do krótszego pozostawiania aut w strefie. Natomiast ograniczenie ruchu na obszarze strefy przyczyni się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, co spowoduje poprawę komfortu życia mieszkańców.
Jak wynika z analiz – średnie obłożenie w ciągu dnia w olsztyńskiej SPP wynosi 77 proc., podczas gdy w samym centrum dochodzi aż do 94 proc. Dzięki zmianom znacząco powinna zwiększyć się rotacja pojazdów.