Coraz więcej instytucji obsługuje interesantów zdalnie lub zachęca do umawiania się na konkretne terminy wizyt. To nie tylko ułatwienie dla klientów, ale także zwiększenie bezpieczeństwa w czasie pandemii.
Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiła nową usługę. Teraz załatwienie formalności w urzędzie skarbowym na terenie naszego województwa jest możliwe jedynie po wcześniejszym umówieniu wizyty. Ten model obsługi testowany był pilotażowo już od lata w części urzędów.
Wizytę można umówić na termin w ciągu najbliższych 14 dni. Są trzy kanały, dające taką możliwość: osobiście (w punkcie umawiania wizyt w urzędzie), telefonicznie albo poprzez Internet.
– Liczymy, że możliwość umawiania wizyt przez Internet ułatwi podatnikom załatwianie ich spraw – mówi zastępca naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie, Halina Sawczuk-Oskierko. – Dzięki temu, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługujemy umówionych klientów, unikamy nadmiernych kolejek oraz poprawiamy jakość obsługi interesantów.
[sprawdź, jak umówić się na wizytę w Urzędzie Skarbowym]
Wiele spraw bez wychodzenia z domu można załatwić w olsztyńskim Urzędzie Miasta. Dlatego zachęcamy do założenia Profilu Zaufanego wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili. To znacznie ułatwia kontakt z administracją publiczną i rozszerza możliwości zdalnej obsługi [jak założyć Profil Zaufany?].
Magistrat cały czas pracuje w najszerszym możliwym zakresie. Pewne modyfikacje działania podjęte zostały przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców oraz pracowników urzędu.