Rozpoczął się nabór wniosków na dofinansowanie remontów olsztyńskich zabytków. Termin składania wymaganych dokumentów mija 15 marca.
Samorząd Olsztyna kolejny raz wspiera właścicieli zabytkowych obiektów zlokalizowanych na terenie miasta. O dofinansowanie można się ubiegać w przypadku obiektów wpisanych do rejestru albo ujętych w gminnej ewidencji zabytków.
– Wsparcie dotyczy szeregu prac – przypomina dyrektor Wydziału Kultury i Ochrony Zabytków Urzędu Miasta Olsztyna, Gabriela Konarzewska. – Wśród nich są m.in. wykonanie badań konserwatorskich lub architektonicznych, dokumentacji konserwatorskiej, odnowienie okien i drzwi czy wykonanie izolacji przeciwwilgociowej.
Każdego roku składane są wnioski o większej wartości, niż kwota zarezerwowana w planie finansowym miasta. Ubiegającymi się o dotacje są najczęściej wspólnoty mieszkaniowe, które w etapach chcą wyremontować zabytkowe kamienice. W poprzedniej edycji zostały odnowione m.in.: stolarka okienna i drzwiowa w budynkach przy ul. Kopernika 9, stolarka okienna przy ul. Pieniężnego 17/7, balustrady klatki schodowej w budynku przy ul. Grunwaldzkiej 25, elewacja frontowa przy ul. Warmińskiej 2.
– Złożone wnioski zostaną najpierw sprawdzone pod względem formalnym – dodaje dyrektor Gabriela Konarzewska. – Następnie oceni je komisja, która weźmie pod uwagę takie kryteria, jak znaczenie historyczne, artystyczne lub naukowe zabytku dla Olsztyna czy stan zachowania obiektu.
Wnioski można składać do 15 marca w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Olsztyna przy pl. Jana Pawła II 1. Poza tym wysyłać pod adres: Urząd Miasta Olsztyna, Wydział Kultury i Ochrony Zabytków, pl. Jana Pawła II 1, 10-101 Olsztyn. Informacji w sprawie dotacji udziela Wydział Kultury i Ochrony Zabytków (tel. 89 535 08 65, 89 527 31 11 w. 545, e-mail: mkz@olsztyn.eu). Szczegółowe informacje, treść ogłoszenia oraz dokumenty można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej.
Kwota przeznaczona na dotacje w tym roku to 200 tys. złotych.
[ogłoszenie dotyczące dotacji i niezbędne dokumenty]
UM Olsztyn