Przywracanie funkcjonalności systemów ZDZiT w Olsztynie [AKTUALIZACJA 25.07]

Przypominamy, że  do czasu pełnego przywrócenia systemu funkcjonalności Olsztyńskiej Karty Miejskiej nie ma możliwości dokonania zakupu biletów okresowych (miesięczne/30-dniowe) zapisywanych na OKM.

Sprzedaż biletów okresowych jest prowadzona wyłącznie w formie papierowej w Punktach Obsługi Klienta ZDZiT: POK przy ul. Knosały (godz. 8-15:30), POK Centrum przy al. Piłsudskiego (godz. 10-17) oraz POK Jaroty przy skrzyżowaniu ul. Witosa/Kanta (godz. 10-17).

Intensywne prace nad przywróceniem funkcjonalności Olsztyńskiej Karty Miejskiej nadal trwają.

[AKTUALIZACJA 19.07]

Od dnia 19 lipca 2023 roku rozpoczęte zostało przywracanie pełnej funkcjonalności tablic informacji pasażerskiej na przystankach. Dane prezentowane są na podstawie rzeczywistego położenia pojazdów.

[AKTUALIZACJA 14.07]

Biletomaty znów czynne! Pasażerowie komunikacji miejskiej w Olsztynie, ponownie mogą zakupić bilety papierowe (jednorazowe, krótkoterminowe) w biletomatach stacjonarnych, których funkcjonowanie sukcesywnie przywracane jest od 14 lipca 2023 roku. Urządzenia przyjmują opłaty zarówno gotówką, jak i przy użyciu kart płatniczych, w tym urządzeń z funkcją NFC.

We wszystkich pojazdach realizujących przewozy w mieście sukcesywnie przywracana jest także funkcjonalność biletomatów mobilnych. W tramwajach i autobusach przy użyciu kart płatniczych zakupimy bilety jednorazowe oraz krótkoterminowe.

Informujemy, że w dalszym ciągu pełna pula biletów, w tym przejściowe bilety okresowe w formie papierowej (miesięczne, 30-dniowe) dostępna jest – od poniedziałku do piątku – w trzech Punktach Obsługi Klienta ZDZiT: POK przy ul. Knosały (godz. 8-15:30), POK Centrum przy al. Piłsudskiego (godz. 10-17) oraz POK Jaroty przy skrzyżowaniu ul. Witosa/Kanta (godz. 10-17).

Jednocześnie cały czas trwają intensywne prace nad przywróceniem funkcjonalności Olsztyńskiej Karty Miejskiej. Do tego czasu sprzedaż biletów okresowych będzie prowadzona ww. Punktach Obsługi Klienta ZDZiT.
Dodatkowo, w związku z dużym zainteresowaniem, do dystrybucji przekazano 110 000 papierowych biletów jednorazowych, które zasilą współpracujące z nami sklepy oraz kioski.    

To nie koniec dobrych informacji. Sukcesywnie uruchomiane są elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, które na przystankach ponownie będą wyświetlały obowiązujący rozkład jazdy. Pasażerowie mogą dowiedzieć się z nich o godzinach przyjazdów tramwajów i autobusów, a osoby niewidome i niedowidzące – po naciśnięciu przycisku na podstawie tablicy lub przy użyciu specjalnego pilota – usłyszeć głosową zapowiedź rozkładu jazdy.

Czas wdrożenia poszczególnych urządzeń – biletomaty, tablice informacji pasażerskiej – przewiduje się do początku przyszłego tygodnia.

Ponadto na ukończeniu są prace związane z przywróceniem funkcjonalności strony internetowej Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie, przede wszystkim w zakresie nowego rozkładu jazdy. Równolegle są prowadzone działania mające na celu odtworzenia pozostałych informacji na stronie zdzit.olsztyn.eu.  

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu apeluje do wszystkich mieszkańców o jeszcze trochę cierpliwości. W usuwanie skutków i rozwiązywanie problemu cyberataku na sieci informatyczne ZDZiT, zaangażowane są zespoły miejskich specjalistów z branży IT, które na czele z Centrum Informatycznych Usług Wspólnych Olsztyna (CIUWO) wykonują ogrom pracy. Wspierają nas także m.in. informatycy z CERT NASK, którzy prowadzą odrębną weryfikację danych ze zdarzenia.

Mimo naszych starań, aktualnie w ZDZiT nie jest prowadzona bieżąca obsługa interesanta, a lista spraw, które można załatwić w tut. Jednostce jest znacznie ograniczona. W razie pozyskania kolejnych istotnych informacji będziemy przekazywać je na bieżąco.

UM Olsztyn

Poprzedni artykułAreszt dla wielokrotnego recydywisty
Następny artykułW Planetarium o granicy nauki
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze