Ogłoszenie ws. prowadzenia Informacji Turystycznej

Prezydent Olsztyna ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie turystyki i krajoznawstwa świadczonego na rzecz mieszkańców Miasta Olsztyna

I. Zasady postępowania konkursowego oraz przyznawania dotacji określa ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.) zwana dalej Ustawą.
II. Przedmiotem konkursu jest zlecenie wykonania zadnia publicznego pn. „Prowadzenie Punktu Miejskiej Informacji Turystycznej” w formie powierzenia wraz z udzieleniem dotacji na jego finansowanie.
III. Rodzaj działań:
1. Obsługa ruchu turystycznego w zakresie udzielania informacji o Mieście. Całoroczna kompleksowa, sprawna i uprzejma obsługa klientów przybywających do Punktu Miejskiej Informacji Turystycznej w języku polskim oraz językach obcych – j. angielski, j. niemiecki.
2. Prowadzenie statystyk dotyczących liczby turystów odwiedzających MIT.
3. Rozdawanie bezpłatnie przekazanych przez Urząd Miasta Olsztyna materiałów informacyjnych.
4. Odpisywanie na zapytania i komentarze pojawiające się na portalu Facebook – Visit Olsztyn w godzinach pracy MIT.
5. W miesiącach od czerwca do września zorganizowanie osiemnastu wycieczek Free Tour.
6. Zorganizowanie czterech wycieczek tematycznych z przewodnikiem.
IV. Cel realizacji zadania publicznego.
Zwiększenie zainteresowania walorami turystycznymi, kreowanie pozytywnego wizerunku Miasta oraz udzielanie precyzyjnej informacji o walorach i atrakcjach Olsztyna, które przyczyniają się do zwiększenia ruchu turystycznego.
V. Na realizację zadania przeznacza się z budżetu Miasta Olsztyna środki finansowe w wysokości 80 000,00 zł. Planowana kwota na realizację zadania może ulec zmianie z chwilą przyjęcia przez Radę Miasta Olsztyna uchwały budżetowej na 2023 r.
VI. W konkursie na realizację powyższego zadania mogą uczestniczyć wyłącznie podmioty wymienione w art.3 ust.2 i 3 Ustawy.
VII.  Zasady i warunki przyznawania dotacji.
1. Rozpatrywane będą oferty zgodne z tematem ogłoszonego zadania.
2. Środki pochodzące z dotacji mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów wynikających bezpośrednio z realizacji zadania.
3. W podziale środków nie będą uwzględniane oferty, których średnia ocena będzie mniejsza niż 50% maksymalnej, możliwej do otrzymania w danym konkursie punktacji.
VIII. Termin i warunki realizacji zadania.
1. Termin realizacji zadania opisanego w ofercie, powinien rozpocząć się nie wcześniej niż od dnia podpisania umowy, a kończyć nie później niż 15 grudnia 2023 roku.
2. Podmioty występujące o dotację na realizację zadania powinny posiadać niezbędne doświadczenie.
3. Dotowane podmioty zobowiązane są do:
1) prowadzenia szczegółowej dokumentacji merytorycznej i finansowej z realizacji zadania,
2) informowania, że zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków otrzymanych z budżetu Miasta Olsztyna. Informacja na ten temat powinna się znaleźć we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego,
3) umieszczania logo Miasta i informacji, że zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków otrzymanych z budżetu Miasta Olsztyna na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania publicznego oraz zakupionych rzeczach o ile ich wielkość i przeznaczenie tego nie umożliwia proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń w sposób zapewniający dobrą widoczność,
4) wydatkowania  na dotowane zadanie, wszelkich przychodów uzyskanych w wyniku jego realizacji, Niewydatkowane przychody pomniejszają dotację.
4. Dopuszcza się przesunięcia kosztów pomiędzy pozycjami kosztorysu do 30 %. Przesunięcia powyżej 30 % wymagają aneksu do umowy.
5. W związku z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022 poz. 2240), dotowany podmiot zobowiązany jest do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami biorąc pod uwagę wymagania określone w art. 6 – 7 ww. ustawy.
IX. Termin i warunki składania ofert.
1.    Oferty realizacji zadania objętego konkursem należy złożyć w wersji elektronicznej do dnia 10.01.2023 r. do godziny 23:59 za pomocą generatora „WITKAC” udostępnionego na stronie www.witkac.pl, według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
2. Wersję papierową oferty wydrukowaną z generatora „WITKAC” podpisaną przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta należy przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Olsztyna Biuro Pełnomocnika Prezydenta Olsztyna ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi ul. Knosały 3 bud. A, 10-015 w Olsztynie do dnia 11.01.2023 r. (decyduje data stempla pocztowego) lub złożyć w kopercie opatrzonej nazwą „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie turystyki i krajoznawstwa” do Kancelarii Urzędu Miasta Olsztyna w nieprzekraczalnym terminie do 11.01.2023 r. do godziny 15:30.
3. Wypełnione części III pkt 6 formularza oferty – tabela „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego” –  jest obowiązkowe. Rezultaty powinny być określone w sposób umożliwiający ich weryfikację i obliczenie. Przy wypełnianiu tabeli, dotowane podmioty zobowiązane są do wyboru minimum jednego rezultatu spośród następujących:
1) liczba zorganizowanych wycieczek Free Tour,
2) liczba osób odwiedzających MIT.
4. Oferent może przedstawić również inne rezultaty odpowiednie do rodzaju realizowanego zadania, wskazujące na osiągnięcie celu znajdującego się w punkcie IV ogłoszenia.
5. Zadanie uznaje się za zrealizowane przy uzyskaniu minimum 90 % założonych w ofercie rezultatów. Nieosiągnięcie rezultatów w tym zakresie może rodzić konsekwencje proporcjonalnego zwrotu przyznanej dotacji.
X. Tryb i kryteria wyboru ofert oraz termin dokonywania wyboru ofert.
1. Oceny formalnej złożonych ofert dokonują pracownicy Biura Pełnomocnika Prezydenta Olsztyna ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.
2. Oferty nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
3. Oceny merytorycznej złożonych ofert dokona Komisja Konkursowa, w oparciu o kryteria określone w Uchwale dostępnej na stronie ww.ngo.olsztyn.eu.
4. Prezydent Olsztyna uwzględniając opinię Komisji Konkursowej, dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert i przyznaje środki finansowe w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu powyższej Komisji.
5. Decyzja Prezydenta Olsztyna jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
6. Decyzja Prezydenta Olsztyna o przyznaniu dotacji jest podstawą do podpisania umowy zawierającej szczegółowe i ostateczne terminy oraz warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania
7. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości.
8. W przypadku pozytywnej oceny większej liczby ofert, dla których łączna kwota wnioskowanej kwoty dotacji przekroczy poziom zaplanowanych na zadanie środków finansowych, dopuszcza się możliwość udzielenia dotacji w kwocie mniejszej niż wskazano w ofercie. W taki przypadku podmiot składający ofertę może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub zrezygnować z przyjęcia przyznanej dotacji.
9. Zleceniobiorca zobowiązany jest po otrzymaniu od pracownika Biura Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Olsztyna, informacji o przyznaniu dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana, złożyć zaktualizowaną ofertę realizacji zadania publicznego w wersji elektronicznej za pomocą generatora „WITKAC” oraz wersję papierową wydrukowaną z ww. platformy, podpisaną przez upoważnione osoby lub oświadczenie o rezygnacji z przyjęcia dotacji.
XI. Na „Prowadzenie Punktu Miejskiej Informacji Turystycznej” w 2021 roku Miasto Olsztyn zleciło organizacjom pozarządowym realizację zadania przeznaczając na ten cel dotację w łącznej kwocie 70.000,00 zł. W 2022 roku w drodze przetargu przeznaczono łączną kwotę w wysokości 80.000,00 zł.

Prezydent Olsztyna
Piotr Grzymowicz

Poprzedni artykułZamki gotyckie z prestiżowym certyfikatem
Następny artykuł„Bury” laureatem Grand Prix XII Biennale Sztuki
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze