Trwają prace koncepcyjne, związane z planowaną północną obwodnicą Olsztyna oraz Dywit. Mieszkańcy mieli okazję zadać drogowcom pytania dotyczące inwestycji.
Spotkanie on-line, jakie zorganizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie oraz Biuro projektowe Trakt cieszyło się sporym zainteresowaniem. W dyskusji wzięło udział łącznie około pół tysiąca osób.
– Uczestników spotkania interesowały przede wszystkim zagadnienia związane z kolizją planowanej trasy z zabudową mieszkaniową – mówi Karol Głębocki z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie. – Wskazywali swoje preferencje co do proponowanych korytarzy i potencjalnych wariantów. Poruszanym tematem był też przekrój drogi, a także ochrona środowiska.
Analizowane są dwa warianty przebiegu obwodnicy Olsztyna – po stronie zachodniej lub północno-wschodniej miasta. Dla każdego z nich, w dwóch korytarzach przyporządkowane są warianty obwodnicy Dywit.
Każdy z wariantów, których dotyczą rozmowy zaczyna się w rejonie Spręcowa. W przypadku korytarza zachodniego koniec trasy wskazywany jest w rejonie ronda w Kudypach, na południowej obwodnicy Olsztyna, natomiast w przypadku korytarza północno-wschodniego na węźle na S-16 przy wylocie z Olsztyna w kierunku Mrągowa.
Realizacja trasy ma być sfinansowana z programu budowy 100 obwodnic. W tym momencie trwają prace nad studium korytarzowym czyli opracowaniem, na podstawie którego zostanie wskazane po której stronie będzie przebiegać obwodnica. Ten dokument powinien być gotowy pod koniec roku.
Inwestycja jest realizowana z programu budowy 100 obwodnic. Jej zakończenie – zgodnie z harmonogramem – zaplanowano na II kwartał 2031 roku.
UM Olsztyn