Pasażerowie olsztyńskich tramwajów i autobusów mogą kupować przejazdówki na kolejnej z platform – zBiletem. To oznacza następne zwiększenie dostępności biletów i zróżnicowanie form ich dystrybucji.
Punkty Obsługi Klienta, stacjonarne i mobilne biletomaty, a także aplikacje mobilne lub przejazdówki zapisywane bezpośrednio na kartę płatniczą. Olsztynianie mają szeroki wachlarz możliwości opłacenia przejazdu transportem zbiorowym.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu nawiązał współpracę z platformą zBiletem, która działa już w kilkudziesięciu polskich miastach. Za jej pośrednictwem można kupić każdy rodzaj biletu olsztyńskiej komunikacji miejskiej.
– Bilety okresowe imienne można kupić w popularnym sklepie internetowym, a pozostałe bilety jednorazowe i krótkookresowe bezpośrednio w aplikacji mobilnej – wyjaśnia Michał Koronowski z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie. – W aplikacji zBiletem można płacić kartą, Blikiem a także Google Pay i Apple Pay w zależności od platformy. W sklepie internetowym dostępne są też płatności przelewem, a nawet płatność odroczona.
Aplikacja mobilna jest darmowa i funkcjonuje na smartfonach z systemem Android oraz iPhone.
Poza nową platformą, bilety komunikacji miejskiej można kupować w dotychczas funkcjonujących serwisach: moBilet i SkyCash. Dzięki aplikacji mPay przejazdówki można zapisać bezpośrednio na karcie płatniczej, w smarfonie z funkcją NFC czy smatwatchu. Do kupna biletu można też wykorzystać elektroniczną portmonetkę Olsztyńskiej Karty Miejskiej lub zapisać w OKM długookresowy bilet.
W poprzednim roku olsztyńska komunikacja miejska przewiozła 26 mln pasażerów. W ostatnich miesiącach ponownie rośnie liczba podróżnych. W kwietniu liczba sprzedanych biletów to nieco ponad 370 tys. (jednorazowe – 352106, okresowe – 5429, miesięczne – 12687), a w maju – 493 tys. (jednorazowe – 468915, okresowe – 9012, miesięczne – 15280).
UM Olsztyn