Wzrost liczby załatwionych spraw – to główny cel zmiany zasad obsługi klientów olsztyńskiego Urzędu Miasta.
Dłuższy czas obsługi klientów dotyczy poniedziałków oraz czwartków. W sprawach urzędowych obsługiwanych przez Wydział Komunikacji oraz Biuro Obsługi Klienta, można zgłaszać się w poniedziałki od 8:00 do 18:00, a czwartki od 7:30 do 18:00.
Dodatkowe obowiązki nałożone w związku z nowelizacją ustawy Prawo o ruchu drogowym (konieczność obsługi wpływających w bardzo dużej liczbie zawiadomień o zbyciu czy nabyciu pojazdów) powoduje, że Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Olsztyna ma ograniczona możliwość bieżącej obsługi interesantów. Teraz każdego dnia udostępnianych jest 50 terminów na rejestrację pojazdu i 32 na odbiór dowodu rejestracyjnego. Każdego dnia o wydłużonym czasie pracy możliwe będzie obsłużenie 20 osób więcej.
Zmiana godzin pracy to także usprawnienie pracy Referatu Dowodów Osobistych i Referatu Ewidencji Ludności. Daje to dodatkową możliwość załatwienia formalności osobom pracującym w godzinach zbieżnych z tymi, w których czynny jest Urząd Miasta.