Iławskie Centrum Kultury serdecznie zaprasza na BEZPŁATNY spektakl teatralny w formule ON-LINE! W najbliższy weekend 28 (sobota) i 29 listopada (niedziela) 2020 r. na naszym fanpage’u udostępnimy nagranie spektaklu „Real Love” w wykonaniu Teatru Tańca Zawirowania.
To już ostatnie z działań przewidzianych projektem „Od kontemplacji do inspiracji – Teatr Tańca na scenie Kinoteatru „Pasja” w Iławie pod honorowym patronatem Burmistrza Miasta Iławy współorganizowany przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach Programu Scena dla tańca 2020.
Real Love to misterium narodzin, przemijania i śmierci w wykonaniu trzech kobiet w różnym wieku. Czym jest dla nich prawdziwa miłość? Być może jest nią uczucie jakim darzy matka swoje dziecko. Jak czuje się kobieta będąc matką? Co czuje, kiedy ktoś z jej bliskich umiera? Miłość
i śmierć, to dwa wątki, które pojawiają się ustawicznie w spektaklu „Real Love” i oddziaływają na siebie w każdej chwili. Bycie matką i bycie blisko śmierci. „Real Love” to forma choreograficznego wiersza, przepełnionego poetycką symboliką oraz znaczeniami z pogranicza metafizyki…
Zespół: Teatr Tańca Zawirowania
Obsada: Ilona Gumowska, Izabela Prokopek, Elwira Piorun
Reżyseria świateł: Witold Kaczkowski
Czas trwania: 45 minut
Data premiery: czerwiec 2018
Producent: Fundacja Scena Współczesna i Teatr Tańca Zawirowania
O ARTYSTACH:
Daniel Abreu (choreograf) urodził się na Teneryfie, gdzie po raz pierwszy zainteresował się ruchem fizycznym i sceniczną ekspresją. Uzyskał dyplom z psychologii na Universidad de Educación Distancia. Współpracował z licznymi teatrami tańca i grupami tanecznymi w Hiszpanii, a także asystował przy wielu produkcjach międzynarodowych. Jego Teatr zrealizował ponad trzydzieści spektakli i regularnie zapraszany jest do różnych krajów Europy, Ameryki i Azji. Ich spektakle prezentowane były na Circuito de Red de Teatros Alternativas cztery lata z rzędu, dwa razy na Aerowaves (2009 i 2011), a także w ponad 17 krajach, takich jak Dania, Brazylia, Niemcy, Korea, Portugalia, Polska, Słowenia i Szwajcaria.
Ilona Gumowska
Tancerka, choreograf, akrobatka, pedagog tańca, psycholog. Przez osiem lat uprawiała gimnastykę artystyczną, a od dziesięciu lat zajmuje się tańcem. Jest absolwentką Choreografii na Akademii Muzycznej w Łodzi oraz stypendystką Alternatywnej Akademii Tańca 2017 w Poznaniu. Jako tancerka jest związana z Teatrem Tańca Zawirowania, współpracuje z Operą Narodową w Warszawie i Barrowland Ballet w Glasgow oraz pracowała z takimi artystami jak: Daniel Abreu, Roberto Olivan, Marcin Wrona, Tomasz Wygoda, Mariusz Treliński, Abhilash Ningappa, Jacek Owczarek, Roberto Magro, Kaya Kołodziejczyk, Jacek Gębura, Santiago Bello, Jakub Wocial. Jest współchoreografem i drugim reżyserem widowiska „Imaginarium” stworzonego przez Teatr V6 w ramach Light Move Festival 2015 w Łodzi, twórcą ruchu scenicznego spektaklu ‚Jaki Taki’ w reżyserii Jarosława Figury w Teatrze Arlekin w Łodzi, współchoreografem interdyscyplinarnego performensu nowego cyrku ‚9.81’ , a także choreografem spektaklu ‚Psyche’ i ‚Aquarius’ w Teatrze V6 w Łodzi. Jako pedagog tańca pracuje na kierunku Taniec na Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi i Akademii Muzycznej w Łodzi oraz prowadzi warsztaty zarówno w Polsce jak i za granicą z zakresu tańca współczesnego, improwizacji, floorworku z elementami akrobatyki.
Izabela Prokopek
Absolwentka łódzkiej Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej, kierunku Taniec o specjalności tancerz – choreograf oraz studiów magisterskich o specjalności pedagogika tańca i choreografia. Tancerka Teatru Tańca Zawirowania oraz h.art company.
Praca dyplomowa pod tytułem „Kolektyw” jako jedyna została wyróżniona na Milan International Choreographic Competition zdobywając pierwsze miejsce. Szkoliła się między innymi w Krakowskiej Akademii Tańca L’art de la Danse, Międzynarodowej Letniej Szkole Tańca Współczesnego w Koszęcinie, Pineapple Dance Studio, Studio 68 w Londynie oraz na Gaga Intensive Summer Course w Suzanne Dellal Centre w Izraelu.
Ma za sobą wiele projektów i spektakli: „Danse Macabre”, „Clockwork” której choreografem była Minka-Marie Heiß, projekty Elwiry Piorun “Zaplątani w tańcu”, “Warszawa i Ja, czyli tańczący z historią” “Stół z powyłamywanymi nogami”, spektakl Artura Grabarczyka „Ravnfjær” Akademii Tańca Zawirowania, spektakl Daniela Abreu „Real love” Teatru Tańca Zawirowania.
Brała udział wydarzeniach takich jak: Danza Nueva Festival Internacional de Lima w Peru, M1 Contact Contemporary Dance Festival w Singapurze, premiera „Everything” w Green Space w Nowym Jorku, 30. Scena Tańca Studio – Piąta strona świata, FIND Festival Internazionale Nuova Danza Sardynia, Międzynarodowe Festiwale Teatrów Tańca Zawirowania, w IV Konkurs Teatrów Tańca w Kielcach, koncerty dyplomowe studentów UMFC kierunku Taniec na Scenie Kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Sfera Ruchu Toruń, LinkUP Dance Night, Taneczne Konfrontacje Europejskie, Dance Revolution International Dance Competition – Litwa, Dance World Cup Algarve.
Elwira Piorun
Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie z 1980 roku. Wieloletnia tancerka Baletu Teatru Wielkiego w stolicy, od 1987 roku solistka tego teatru. Jednocześnie studiowała na Akademii Muzycznej w Warszawie pedagogikę tańca.Elwira Piorun na swoim koncie ma główne role m.in. w „Giselle”, „Fortepianissimo”, „Nienasyceniu”. Jej podstawową techniką jest taniec współczesny, ale jako pedagog uczy również tańca klasycznego, elementów jogi i pilatesu.
W 1989 roku artystka przeniosła się do Dortmundu, gdzie przez 6 lat tańczyła główne role w baletach Jurka Makarowskiego oraz Ivana Vamosa. Wróciła do Teatru Wielkiego w Warszawie w 1997 roku. Tam pojawiły się jej pierwsze prace choreograficzne: „Kindertotenlieder” do muzyki Mahlera i „Tylko raz w życiu”, balet oparty na życiorysach Isadory Duncan i Sergiusza Jesienina. – Tańczyłam dużo, często główne role. Chyba najbardziej osobistym spektaklem było „Kindertotenlieder” do muzyki Mahlera tańczony w kościele. Ale z klasycznym baletem pożegnałam się zdecydowanie i bez żalu. Chociaż pewnie w ciele pozostało mnóstwo przyzwyczajeń i nawyków, które czasami bywają wadą, a czasami są zaletą – mówiła tancerka.
Układała tez choreografie do kilku oper z repertuaru Teatru Wielkiego. Po odejściu z Opery Narodowej współpracowała przez rok z Polskim Teatrem Tańca w Poznaniu. Wzięła udział w choreografiach „Barocco” Jacka Przybyłowicza oraz „Tango z Lady M.” i „Przypadki pana von K.” Ewy Wycichowskiej. Artystka stworzyła również choreografię spektakli „Jeśli kochasz, zabij” we współpracy z Atelier Polskiego Teatru Tańca oraz „W stronę światła… z zawiązanymi oczami”.
Obecnie jest dyrektorem artystycznym Teatru Tańca Zawirowania i bierze udział we wszystkich jego produkcjach, aktywnie uczestnicząc przy tworzeniu choreografii. Do tej pory powstały: „Przytul mnie” (2004), „Jeśli kochasz, zabij” (2005), „W stronę światła… z zawiązanymi oczami” (2006), „Nic tylko błękit” (2008), „Chopin ambiente” (2009), „Po godzinach” (2007), „Innocent when you dream” (2010), „Zbliżenia” (2011), „Wody i powietrza” (2012), „50 twarzy Ewy” (2013), „Tomorrow” (2014). Jest współorganizatorem Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Zawirowania.
W 2013 roku została zaproszona do współpracy z Ido Tadmorem i Rachel Erdos, czego efektem jest dobrze przyjęty w Izraelu dwuczęściowy spektakl „Rust&Engage”. Od wielu lat prowadzi intensywne działania na rzecz popularyzacji tańca współczesnego
w Warszawie. Chociaż jest aktywną tancerką i występuje w większości przedstawień w swojej choreografii, w ostatnich latach poświęca się również prowadzeniu warsztatów tanecznych oraz pracy z młodzieżą.
________________________________________________________________
Projekt: Od kontemplacji do inspiracji – Teatr Tańca na scenie Kinoteatru „Pasja” w Iławie pod honorowym patronatem Burmistrza Miasta Iławy.
Spektakl współorganizowany przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach Programu Scena dla tańca 2020.
ICK Iława