Już można składać wnioski o świadczenie „Dobry Start”

Wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe.

Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Obecnie wsparcie otrzymuje ok. 4,5 mln polskich dzieci.

-„Od tego roku wnioski o świadczenie można składać tylko drogą elektroniczną – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pracownicy ZUS będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku” – mówi Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim.

-„Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Poczta Polska oraz Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu wniosku o tzw. świadczenie 300+. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS” – dodaje rzeczniczka

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Jeśli będziesz składać wniosek za pośrednictwem portalu PUE ZUS, musisz mieć profil na tym portalu. Jeśli jeszcze go nie masz, musisz go założyć. Profil na portalu PUE ZUS możesz założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS.

-„Na PUE stworzony jest specjalny kreator wniosków przy „Dobrym Starcie”. To pozwoli uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie. Jeśli wniosek będzie składany za pośrednictwem portalu PUE ZUS, system poprowadzi nas przez cały proces krok po kroku” – wyjaśnia Anna Ilukiewicz

Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Na wniosku – oprócz innych danych – musisz podać: numer rachunku bankowego, na który chcesz dostać wypłatę świadczenia, adres mailowy oraz numer telefonu – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia Twojego profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Anna Ilukiewicz
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
województwa warmińsko-mazurskiego

Poprzedni artykułUmowa na „Węzeł przesiadkowy Olsztyn-Śródmieście” podpisana
Następny artykułOszuści podali się za bankowców i polecili zainstalowanie aplikacji – elblążanin stracił 3 tys. złotych
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze