Od 1 lipca 2021r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie realizował rządowy program Dobry start 300+ dla uczniów w zakresie rozpatrywania wniosków oraz dokonywania wypłaty świadczeń.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną:
- na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- przez bankowość elektroniczną,
- na portalu empatia.mpips.gov.pl.
Zachęcamy do zakładania profili na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, gdyż jej funkcjonalność daje wiele korzyści, szczególnie teraz, w ramach obsługi wniosków o świadczenie 300+.
Chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, dlatego w czasie przeznaczonym na składanie wniosków będą organizowane dyżury pracowników Oddziału w Elblągu, którzy pomogą w założeniu konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS oraz wysłaniu wniosku za jej pośrednictwem.
W najbliższym czasie pracownicy Oddziału ZUS w Elblągu będą pełnili dyżury:
- 01 – 02.07.2021 r. – od godz. 10:00 w Departamencie Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miejskiego w Elblągu, ul. Jaśminowa 11.
Do założenia konta PUE ZUS niezbędne są:
- dokument tożsamości (dowód osobisty/ paszport),
- adres e-mail,
- numer telefonu komórkowego.
Do złożenia wniosku 300+ niezbędne będą:
- rachunek bankowy na, który ma być przekazane świadczenie,
- dane dzieci, na które wnioskowane będzie świadczenie Dobry start,
- informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci,
- orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku dzieci do 24 roku życia,
- inne dokumenty niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia Dobry start np. oświadczenia, orzeczenia sądowe.
Serdecznie zapraszamy do udziału w dyżurach i zakładania kont na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
Anna Ilukiewicz
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
województwa warmińsko-mazurskiego