Królewna pochodzi z Polski, mieszka we Francji i zadaje sobie mnóstwo pytań na temat własnej tożsamości, także tożsamości narodowej: skąd pochodzę? jakie jest moje dziedzictwo?
Pytania stawiane początkowo na poziomie języka (i do tego w języku francuskim, więc z dużym problemem, bo królewna nie jest nawet w stanie poprawnie wypowiedzieć́ słowa 'tożsamość́’), przenoszą̨ się dalej na poszukiwania w ciele. Poszukiwanie własnego cielesnego 'ja’ w skomplikowanym kontekście kulturowym pomiędzy tęsknotą za rytuałem (rodzajem wspólnotowego transu i 'śpiewem tradycyjnym’, który spełnia szczególne funkcje i jest częścią̨ przeżycia wspólnotowego), a wszechobecną kulturą popularną, która stawia swoje wymagania i proponuje ciału konkretny obraz. Główne pytania jakie zadaje sobie artystka w tej pracy dotyczą kobiecości, piękna i tożsamości.
Wstęp jest wolny!
⚫️ 24/11 (czwartek) godz. 18:00 Spektakl teatru tańca „TOO BEAUTIFUL”, odbędzie się w Centrum Spotkań Europejskich „Światowid” w Elblągu
Marzena Krzemińska od 2013 roku mieszka w Rennes, jest polską choreografką i tancerką.
W 2006 roku uzyskała tytuł magistra sztuk w Akademii Teatralnej w Warszawie i napisała tam pracę magisterską na temat Cunninghama i tańca postmodernistycznego. W 2011 roku ukończyła studia choreograficzne w SNDO (School for New Dance Development) w Amsterdamie. Do 2019 roku regularnie prowadziła zajęcia w Musée de la Danse – CCNRB i brała udział w różnych projektach, w tym Kiss, spektaklu Tino Sehgala i Fous de Danse.
W 2012 roku podczas rezydencji w ramach programu Solo Projekt w Poznaniu stworzyła pierwszy spektakl solowy 5-7-5 Haiku inspirowany operą Henry’ego Purcella Dydona i Eneasz i ideą lamentacji. W marcu 2017 roku stworzyła kolejny spektakl solowy TOO BEAUTIFUL w koprodukcji ze Sceną Narodową La Passerelle w Saint-Brieuc. W 2019 roku stworzyła Conversation Excentrique avec l’Environnement, spektakl plenerowy wyprodukowany w ramach programu Nomades Nos Lieux Communs: Festival Plastique Danse Flore, Festival Extension Sauvage, Festival Entre Cour et Jardin. Projekt ten zapoczątkował poszukiwania gestu tanecznego w ściślejszej relacji ze środowiskiem naturalnym, kontynuowane w kreacji filmu krótkometrażowego La Mer (Morze).
Oprócz swoich kreacji Marzena Krzemińska pracowała jako performerka z takimi choreografami jak: Deborah Hay, Benoit Lachambre, Rob List, Simon Tanguy oraz jako asystent choreografa z Marią Hassabi w Nowym Jorku i Jeanine Durning w Amsterdamie.
Marzena Krzemińska od 14 lat uprawia Body Weather, co przekłada się na „Meteorologię Ciała”. Trenowała z Min Tanaką i tancerzami zespołu Maï Juku. Fascynuje ją wielowymiarowy aspekt Body Weather. Poprzez mnogość ćwiczeń praktyka ta odnosi się do ciała w jego złożoności, widząc człowieka w szerszym kontekście i podkreślając relacyjny aspekt ludzkiej egzystencji.
Współpracuje z choreografem Simonem Tanguy. Wspólnie zarządzają grupą teatralną Propagande C (https://propagande-c.com/)
Zapraszamy. Wstęp wolny.
Data: 24.11.2022
Godzina: 18:00
Miejsce: Duża Sala Kina Światowid
Redakcja Centrum Spotkań Europejskich „Światowid”