Seria ceramicznych wazonów (lepionych i malowanych ręcznie) to próba wyprowadzenia przez artystkę jej zainteresowania abstrakcją w przestrzeń trójwymiarową; ciąg dalszy eksplorowania kształtów i kolorów, w którym najwyższą wagę przykłada do uważnej zabawy. Agata Królak w pracy z gliną, tak jak w przypadku innych mediów, stara się jak najdłużej utrzymać postawę amatora (tego, który jest oddany). Interesuje ją w jaki sposób dekonstrukcja, deformacja, celowe wprowadzanie napięć i przypadkowe błędy mogą tworzyć obiekt, który cieszy, dziwi, jednocześnie będąc obiektem zwyczajnie użytkowym. Wazonom towarzyszą obrazy (akryl na płótnie) – portrety naczyń, które pozostając w dwóch wymiarach, przeciągają strunę naiwnej dekonstrukcji i zabawy formą.
Agata Królak (1987) – ilustratorka, projektantka, edukatorka, autorka książek obrazkowych. Zajmuję się szeroko pojętą narracją wizualną, poszerzając swoje działania o takie techniki jak snycerstwo i ceramika. Laureatka wyróżnienia Polish Graphic Design Awards, plebiscytu MUST HAVE Festiwalu Łódź Design, nagrody KTR, wyróżnień IBBY i Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek. Jej ilustracje były prezentowane na festiwalach i wystawach m.in. w Nowym Jorku, Tokyo, Londynie, Brukseli i Paryżu; asystentka w Pracowni Ilustracji na Wydziale Grafiki ASP w Gdańsku, gdzie w 2018 roku obroniła pracę doktorską pt. „Rozmawianie obrazem. Książka obrazkowa a rozwój języka wizualnego”.
Wystawa o tytule Naczynia jakby połączone zaprezentowana zostanie w prezbiterium.
Wernisaż wystawy: 17 marca 2022, godz. 18.00
Oprowadzenie kuratorskie: 17 marca 2022, godz. 17.30
Wystawa potrwa do 24 kwietnia 2022
Kuratorka: Emilia Orzechowska