W związku z licznymi pytaniami i dużym zainteresowaniem uzyskaniem Patronatu Honorowego Prezydenta Elbląga nad organizowanymi wydarzeniami, zachęcamy do zapoznania się z procedurą przyznawania wyróżnienia. Cieszymy się, że tak wiele różnorodnych inicjatyw organizowanych jest w naszym mieście i regionie. Informujemy jednocześnie, że weszło w życie nowe zarządzenie w sprawie zasad nadawania Patronatu Honorowego. Poprzedni dokument obowiązywał od 2014 roku. Należało więc zaktualizować i doprecyzować jego zapisy.
Prezydent Elbląga może objąć Patronatem Honorowym wydarzenia społeczne, naukowe, gospodarcze, edukacyjne, sportowe, kulturalne, promocyjne, ekologiczne, mające charakter lokalny, regionalny, ogólnopolski lub międzynarodowy. Nie przyznaje Patronatu Honorowego nad wydarzeniami o charakterze komercyjnym lub marketingowym. Zgodnie z nowymi zasadami wyróżnienie nie będzie przyznawane na wydarzenia i inicjatywy w całości organizowane lub finansowane przez jednostki organizacyjne i osoby prawne Miasta Elbląg. W takim przypadku Prezydent jest ich organizatorem wraz z danym podmiotem.
Przyznanie Patronatu Honorowego odbywa się na wniosek. Należy go złożyć na obowiązującym formularzu przynajmniej cztery tygodnie przez planowanym wydarzeniem.
Przyznanie Patronatu Honorowego nie wiąże się z otrzymaniem wsparcia finansowego bądź organizacyjnego wydarzenia. Otrzymanie patronatu honorowego Prezydenta Elbląga zobowiązuje wnioskodawcę do zamieszczenia informacji o wyróżnieniu we wszystkich materiałach promocyjnych.
Szczegółowe informacje na temat zasad przyznawania patronatu, formularz wniosku oraz logotypy znajdują się na stronie – https://elblag.eu/patronaty-prezydenta-elblaga-dokumenty.html
Joanna Urbaniak
Biuro Prezydenta Miasta
Kierownik Referatu Zespołu Prasowego