Fundacja Wielogłosu ruszyła właśnie z ogólnopolską kampanię społeczną Kosmetyki Społecznego Wpływu. Projekt ten ma na celu zwrócenie uwagi na problem stygmatyzacji osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego i zachęcenie społeczeństwa do refleksji nad językiem oraz postawami, które kształtują naszą rzeczywistość.
Kampania realizowana jest w ramach projektu „Piękni i empatyczni” – destygmatyzacja oraz zmiana odbioru osób z niepełnosprawnością psychiczną. Została dofinansowana ze środków PFRON w ramach konkursu „Możemy więcej”.
Badania opinii publicznej, które latem 2024 roku zrealizowała Fundacja Wielogłosu, pokazały, że 75% Polaków używa słów typu „schizol”, „psychol”, „świr” czy „wariat” w odniesieniu do osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego. Tyle samo osób ma świadomość, że takie słowa ranią, stygmatyzują i mają pejoratywny wydźwięk.
Hydrolat na raniące przekonania, serum aktywujące empatię, krem wzmacniający życzliwość oraz płyn do demakijażu stereotypów to Kosmetyki Społecznego Wpływu. Mają symbolicznie przypominać tym, że słowa ranią, uprzedzenia hamują rozwój, a stereotypy zniekształcają rzeczywistość.
Kosmetyki są dostępne bezpłatnie na wewnątrz.pl , bo życzliwość i empatia nie mają ceny. Zamów je i bądź wsparciem dla osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego.