e-Urząd coraz bliżej

Jeszcze szybsze i łatwiejsze załatwianie spraw w Urzędzie Miejskim bez wychodzenia z domu? To możliwe. Prezydent Michał Missan powołał właśnie Zespół ds. wypracowania rozwiązań  dotyczących zmiany sposobu wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie Miejskim w Elblągu z systemu tradycyjnego na elektroniczny. Dzięki wypracowanym nowym rozwiązaniom, które wpisywać się będą w rozwój e-administracji możliwe będzie poszerzenie oferty e-usług. To również oszczędność i czasu i pieniędzy dla mieszkańców.

Pierwszym krokiem w ułatwieniu korespondencji z Urzędem Miejskim są e-doręczenia. Już wkrótce list polecony z urzędu będzie można odebrać przez Internet. Bez awizo i kolejek na poczcie. Wyślesz też tak list do urzędu. e-Doręczenia są równoważnym odpowiednikiem tradycyjnego pocztowego listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. To wygodna, bezpłatna i bezpieczna korespondencja z urzędami.

Wystarczy, że założysz adres i skrzynkę do e-Doręczeń na mObywatel.gov.pl.

System e-Doręczeń zastąpi korespondencję realizowaną przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Obowiązek wysyłania i odbierania pism przez e-Doręczenia będzie dotyczył większości urzędów i innych podmiotów publicznych od 1.01.2025 r.

Informacje o e-Doręczeniach

To elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.

CO WYRÓŻNIA E-DORĘCZENIA:

Elektroniczne, czyli szybkie i wygodne

W skrzynce do e-Doręczeń możesz wysyłać i odbierać dokumenty elektroniczne o dogodnej porze i z dowolnego miejsca. Wystarczy, że masz internet. Nie musisz czekać na listonosza ani iść na pocztę.
Urzędy będą komunikować się z Tobą przez doręczenia elektroniczne i zarządzać dokumentacją w formie cyfrowej.

Rejestrowane, czyli bezpieczne i pewne

Gdy wysyłasz dokumenty przez e-Doręczenia, trafiają one zawsze do właściwej osoby. Gdy je odbierasz, wiesz, kto je wysłał i masz pewność, że nikt się nie podszywa pod tę osobę czy instytucję. Przesłane dokumenty pozostają nienaruszone. Możesz również pobrać prawnie ważne dowody na to, kto i kiedy je wysłał i odebrał.

Powszechne, czyli dla każdego

e-Doręczenia są dla obywateli, firm i urzędów. Żeby z nich korzystać, trzeba założyć adres do e-Doręczeń. Dla osób, które nie mają jeszcze adresu do e-Doręczeń, jest usługa hybrydowa (łączona), czyli elektroniczno-papierowa. Urząd wysyła dokument elektroniczny, który trafia na pocztę. Tam jest automatycznie drukowany i wysyłany do adresata.

Zobacz jak założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń – instrukcja

Joanna Urbaniak
Biuro Prezydenta Miasta
Kierownik Referatu Zespołu Prasowego

Poprzedni artykułCzujka w domu może uratować twoje życie!
Następny artykułSesja sejmiku województwa o pomocy powodzianom
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze