Zapraszamy Elblążanki i Elblążan do udziału w kolejnej – XIII już edycji Budżetu Obywatelskiego. To od Państwa zależeć będzie jakie projekty zostaną zrealizowane w najbliższym sąsiedztwie. Zachęcamy więc do zastanowienia się, co można zrobić lub poprawić we wspólnej przestrzeni naszego miasta i jakie inicjatywy zaplanować na rzecz lokalnej społeczności. Dotychczasowe pomysły mieszkańców, które zostały poddane pod głosowanie i te, które już wspólnie w ramach Budżetu Obywatelskiego zrealizowaliśmy, pokazują, że nie brakuje nam inwencji i troski o wspólne dobro. Bardzo liczymy na Państwa zaangażowanie i aktywność. W dwunastu edycjach BO w Elblągu zrealizowanych zostało ponad 230 projektów na łączną kwotę ponad 35 200 000 zł.
W tej edycji pula środków na realizację zwycięskich zadań wynosi 4.200.000 zł – po 620.000 zł na każdy z pięciu okręgów oraz 1.100.000 zł na inicjatywę ogólnomiejską. Dodatkowo w każdym z okręgów zostanie wydzielona kwota po 30.000 zł na małe projekty. Wartość każdego z nich nie może przekroczyć 10.000 zł. Jak zawsze pierwszy krok do realizacji Budżetu Obywatelskiego to zbieranie dobrych pomysłów od mieszkańców miasta. Składać wnioski i głosować mogą wszyscy mieszkańcy, bez względu na wiek, osoby niepełnoletnie za zgodą przedstawiciela ustawowego.
Start tegorocznej edycji 17 czerwca, wnioski można pobrać ze strony internetowej www.budzetobywatelski.elblag.eu, a w wersji papierowej w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu oraz w Ratuszu Staromiejskim.
Wypełnione wnioski można składać do 5 lipca w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu oraz w Ratuszu Staromiejskim.
Głosowanie na projekty rozpocznie się 7 października. Zwycięskie projekty poznamy w II połowie listopada tego roku.
Budżet Obywatelski edycja 2024/2025
ZGŁOŚ POMYSŁ W RAMACH BUDŻETU OBYWATELSKIEGO NA ROK 2025
Kto może składać?
Każdy mieszkaniec Elbląga, który uzyska pisemne poparcie 2 mieszkańców w okręgu, w którym realizowane będzie zadanie, a w przypadku inicjatywy ogólnomiejskiej – poparcie 5 mieszkańców Elbląga. Jedna osoba może złożyć więcej niż jeden wniosek, każdy na odrębnym formularzu.
W jaki sposób?
Poprzez wypełnienie druku, który można pobrać ze strony www.budzetobywatelski.elblag.eu
lub odebrać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu oraz w Ratuszu Staromiejskim.
Co musi zawierać poprawnie wypełniony wniosek?
• numer okręgu wyborczego, w którym znajduje się proponowane zadanie lub zaznaczone właściwe pole w przypadku inicjatywy ogólnomiejskiej
• nazwę zadania
• miejsce realizacji zadania
• szczegółowy opis zadania (ew. mapki, rysunki, projekty, kosztorysy)
• dane identyfikujące wnioskodawcę
• oświadczenie o wyrażeniu zgody przez przedstawiciela ustawowego na złożenie wniosku –
w przypadku składania wniosku przez osobę niepełnoletnią
• dane osobowe i podpisy osób popierających
Gdzie po informacje?
• ustalenie okręgu wyborczego: strona internetowa www.budzetobywatelski.elblag.eu lub Departament Spraw Obywatelskich, tel. 55 239 30 95 lub 55 239 30 98
• ustalenie miejsca realizacji zadania: portalmapowy.elblag.eu lub Departament Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Referat Geodezji i Katastru, pok. 116, tel. 55 237 47 52 lub 55 239 31 65
Kiedy i gdzie można składać wnioski?
Od 17 czerwca 2024 r. do 5 lipca 2024 r. w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu
ul. Łączności 1 i w Ratuszu Staromiejskim ul. Stary Rynek 25.
Co dalej?
• do 13 września 2024 r. zostanie opublikowana lista pozytywnie i negatywnie zaopiniowanych wniosków
• od 16 do 20 września 2024 r. przyjmowanie odwołań od opublikowanej listy
• od 7 do 24 października 2024 r. głosowanie
• II połowa listopada 2024 roku ogłoszenie wyników
Konsultacje
Aby ułatwić złożenie wniosku, w Ratuszu Staromiejskim w pok. nr 310 odbędą się konsultacje
z mieszkańcami – w dniach 25 czerwca w godzinach 10.00 – 15.30 i 2 lipca w godzinach 10.00 – 15.30 lub pod nr tel. 55 237 47 94.
Wszelkie informacje dotyczące kolejnych etapów realizacji Budżetu Obywatelskiego znajdą Państwo na stronie www.budzetobywatelski.elblag.eu.