Do 30 czerwca br. zainteresowani mogą składać wnioski do planu ogólnego Gminy Miasto Elbląg.

Plan ogólny to dokument planistyczny uchwalany dla całego obszaru miasta będący aktem prawa miejscowego. Ustalenia zawarte w planie ogólnym będą wiążące zarówno dla planów miejscowych jak i dla decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Każda gmina jest zobowiązana uchwalić plan ogólny do 31 grudnia 2025 roku. Dokument zastąpi dotychczas uchwalane studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

Uchwałę w sprawie przystąpienia do planu ogólnego przyjęli radni poprzedniej kadencji 14 marca 2024 r. Plan ogólny obejmuje całość obszaru w granicach administracyjnych Gminy Miasto Elbląg.

Jak złożyć wniosek?

Zgodnie z art. 8g ustawy z dnia 27 marca 2003 r. wnioski do projektu aktu planowania przestrzennego składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, na formularzu w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego.

Składający wniosek do projektu aktu planowania przestrzennego podaje swoje imię i nazwisko

albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem.

Wnioski do planu ogólnego Gminy Miasto Elbląg należy składać na formularzu w następujący sposób:

– w wersji papierowej w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu lub pocztą na adres: ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg,

– za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: dua@umelblag.pl,

– za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP Urzędu Miejskiego w Elblągu. 

Wzór formularza, na którym należy składać wniosek zastał określony w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. poz. 2509) i jest dostępny:

– na stronie https://bip.elblag.eu/sprawa-do-zalatwienia/4091/pismo-dotyczace-aktu-planowania-przestrzennego,
– w Departamencie Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Elblągu, ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg.

Zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 3 października 2008 r. wnioski do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko należy składać w formie pisemnej w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu lub pocztą na adres: ul. Łączności 1 82-300 Elbląg, ustnie do protokołu w Departamencie Urbanistyki i Architektury lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Joanna Urbaniak
Biuro Prezydenta Miasta
Rzecznik prasowy Prezydenta Elbląga

Poprzedni artykułWolne miejsca na półkoloniach
Następny artykułRaport o stanie miasta za rok 2023
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze