Nie dała się oszukać na „pracownika banku”

Pewna elblążanka odebrała wczoraj (20.07) telefon, gdzie rozmówcą był mężczyzna mówiący ze wschodnim akcentem. Mężczyzna ten podał się za pracownika banku a dokładnie tego, w którym kobieta miała konto…

Rozmowa trwała kilka minut. Sprawca próbował nakłonić elblążankę, by ta poprzez aplikację bankową dokonała przelewu na „techniczne konto”. Kobieta nie uwierzyła sprawcy. Rozłączyła się a o sprawie powiadomiła policję.

Pamiętajmy: oszuści posuwają się do różnych sposobów aby wprowadzić nas w błąd i pozyskać najpierw nasze zaufanie a później nasze pieniądze. Nie wykonujmy poleceń oszusta. Nie logujmy się na wskazanych przez nich stronach ani nie instalujmy wskazanych nam aplikacji na telefonie czy komputerze.

nadkom. Krzysztof Nowacki oficer prasowy KMP w Elblągu


Poprzedni artykułKonkurs plastyczny z Mikołajem Kopernikiem w tle
Następny artykułUprawiali konopie indyjskie – odpowiedzą przed sądem
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze