Zakład Ubezpieczeń Społecznych od roku szkolnego 2021/2022 będzie przyznawał i wypłacał świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry Start.
Wnioski o świadczenie będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada br. tylko w formie elektronicznej:
- na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- przez serwisy bankowości elektronicznej banków,
- na portalu Empatia.mpips.gov.pl.
ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku.
W ramach programu rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej na PUE ZUS.
Do założenia konta PUE ZUS niezbędne będą:
- dokument tożsamości (dowód osobisty/ paszport),
- adres e-mail,
- nr telefonu komórkowego.
Konto na PUE można założyć i potwierdzić:
- samodzielnie za pomocą: podpisu osobistego na portalu login.gov.pl/kwalifikowanego podpisu elektronicznego, profilu zaufanego ePUAP, bankowości elektronicznej,
- w placówce ZUS,
- podczas e-wizyty w ZUS (link do rezerwacji: www.zus.pl/e-wizyta).
Do wysyłki wniosku 300+ niezbędne będą:
- rachunek bankowy na, który ma być przekazane świadczenie,
- dane dzieci, na które wnioskowane będzie świadczenie Dobry start,
- informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci,
- orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku dzieci do 24 roku życia,
- inne dokumenty niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia Dobry start np. oświadczenia, orzeczenia sądowe
Łukasz Mierzejewski
Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego w Elblągu