Od 12 stycznia 2021 – papierowy bilet jednorazowy będzie ważny przez 60 minut od momentu skasowania i umożliwi korzystanie z przesiadek

ZKM w Elblągu informuje, że aby ułatwić korzystanie z nowych połączeń przesiadkowych, decyzją Prezydenta Elbląga, w Regulaminie korzystania z usług świadczonych przez spółkę wprowadzona zostaje zmiana rozszerzająca definicję przejazdu jednorazowego.

Zgodnie z nowymi uregulowaniami (§ 11 pkt 1 i 2 Regulaminu korzystania z usług publicznych w zakresie komunikacji miejskiej świadczonych przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz obowiązków spółki wobec odbiorców tych usług):

1.       „Bilet jednorazowy potwierdza wniesienie opłaty za przejazd jednym kursem jednej osoby za wyjątkiem biletu na nośniku papierowym, który umożliwia ponadto przejazd wieloma kursami w okresie nie dłuższym niż 60 min. od momentu skasowania.

2.       W przypadku korzystania z biletu jednorazowego na nośniku papierowym, 1-godzinnego i biletu 24-godzinnego, pasażer winien zachować zakupiony bilet do kontroli w kolejnych pojazdach.”

Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy pasażer który skasował bilet papierowy (także ten dostępny w biletomatach), będzie miał możliwość skorzystania z połączeń przesiadkowych w czasie do 60 minut od skasowania biletu. Nowy regulamin będzie obowiązywać od 12 stycznia 2021r.

W cenniku biletów komunikacji miejskiej dostępne są również bilety przesiadkowe w cenie 1 grosza (za pośrednictwem Elbląskiej Karty Miejskiej) – szczegółowe informacje dostępne są na stronie http://www.zkm.elblag.com.pl/pekm.html

Warto wspomnieć, że także bilet dostępny u prowadzących pojazdy, umożliwia dowolną liczbę przesiadek w ciągu godziny od momentu zakupu.

Jednak zdecydowanie najbardziej korzystnym rozwiązaniem dla częstych i regularnych podróży są bilety okresowe (miesięczne,30 – dniowe, 10-dniowe, imienne i na okaziciela) – szczegółowe informacje na temat cennika dostępne są na stronie: http://www.zkm.elblag.com.pl/info/cennik.html

W związku z pojawiającymi się sygnałami o konieczności wprowadzenia korekt w rozkładach jazdy, organizator komunikacji miejskiej przypomina, że w najbliższych tygodniach będzie drobiazgowo analizował wszelkie informacje otrzymane od pasażerów i mieszkańców miasta.

Zarząd Komunikacji Miejskiej dołoży wszelkich starań, aby proponowane przesiadki były jak najbardziej dogodne, a czas oczekiwania – jak najkrótszy. Przewidywane jest również wprowadzenie korekt do nowych rozkładów jazdy. Potrzeby dużych grup pasażerów będą uwzględniane możliwe jak najszybciej w granicach dostępnych możliwości.

Jednocześnie prosimy o dokładne zapoznanie się z trasami nowych linii i ich rozkładami jazdy w celu znalezienia nowych i alternatywnych połączeń. Pomocne w tym mogą być materiały informacyjne dostępne m.in. w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 (tel: 55 239 37 92), w siedzibie ZKM w Elblągu przy ul. Browarnej 90 (tel: 55 235 55 00 lub 55 230 79 00) oraz na stronie internetowej www.zkm.elblag.com.pl. Ponadto nowy rozkład jazdy oraz wyszukiwarka połączeń dostępne są również dla użytkowników telefonów i urządzeń mobilnych za pośrednictwem Google Maps oraz aplikacji myBus online dostępnej w sklepie Play (myBus online dodatkowo umożliwia sprawdzenie rzeczywistej pozycji pojazdu na mapie).

Michał Górecki

Poprzedni artykułPerłowe Kalendarze
Następny artykułNie każda chce kiedykolwiek mieć dziecko, nie każda chce mieć kolejne dziecko. Kobiety nie są chodzącymi inkubatorami
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze